kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
اولین توافق نتانیاهو و لیبرمن

اعدام برای فلسطینی‌ها آری برای صهیونیست‌ها نه!

با توافق بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از این پس دادگاه‌های اسرائیل فقط فلسطینی‌ها را به اعدام محکوم خواهند کرد!

سرویس خارجی-

این تصمیم که می‌توان آن را نخستین پیامد انتخاب آویگدور لیبرمن به سمت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به حساب آورد بار دیگر خوی وحشیانه و ددمنشی این رژیم را ثابت کرد.
روزنامه‌ هاآرتص به نقل از یک منبع صهیونیستی نوشته، براساس این تصمیم دادگاه‌های غیرنظامی اسرائیل مانند دادگاه‌های نظامی نمی‌توانند یهودیان را به اعدام محکوم کنند و اعدام‌ها از این پس مخصوص فلسطینی‌هاست!
اعدام فلسطینی‌ها یکی ازشروط اصلی لیبرمن برای قبول پست وزارت جنگ بود.
هرچند تعیین لیبرمن به عنوان وزیر جنگ با اعتراض‌ها و انتقادات گسترده مواجه شده و حتی خود صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند که انتخاب وی آتش جنگ را شعله‌ور و اسرائیل را به سمت نابودی متمایل خواهد کرد، با این وجود به نظر می‌رسد نتانیاهو و لیبرمن در نابودی فلسطینی‌ها مواضع مشترکی دارند.
امتیازدهی بیشتر
 به رژیم صهیونیستی
شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اما به نقل از منابع غربی اعلام کرده که عربستان و برخی از کشورهای خلیج‌فارس با ارسال پیام‌هایی به تل‌آویو آمادگی خود را برای امتیازدهی بیشتر به این رژیم جهت احیای طرح به اصطلاح سازش با فلسطینی‌ها اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، برخی کشورهای مرتجع عربی هم‌اکنون در انتظار پاسخ رسمی اسرائیل به پیشنهاد خود مبنی بر تصحیح طرح به اصطلاح سازش به ویژه بازگرداندن بلندی‌های جولان به سوریه و حق بازگشت فلسطینیان به زادگاه و خانه و کاشانه خود به سر می‌برند.
شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: «کشورهای عرب ذی‌ربط پس از دریافت پاسخ از سوی اسرائیل فوراً گفت‌وگوهای مربوط به تصحیح طرح صلح اعراب به رهبری مصر را آغاز خواهند کرد، و براساس نتایج به دست آمده مذاکرات تل‌آویو با تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد شد.»
از سوی دیگر «افرایم هالیوی» یکی از رئیسان پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که راهکار نظامی مقابل جنبش حماس بی‌فایده است و باید سراغ گزینه گفت‌وگو رفت.
سایر رویدادها
* یک منبع صهیونیستی ضمن تکذیب توافق رژیم صهیونیستی با جنبش حماس تأکید کرد که عملیات ارتش این رژیم برای جست‌وجوی تونل‌های غزه همچنان ادامه دارد.
* اتحادیه عرب نسبت به فروپاشی روند آموزشی در اراضی اشغالی فلسطین در راستای تلاش اسرائیل برای محو هویت عربی و فلسطینی هشدار داد.
* نظامیان رژیم صهیونیستی 5 فلسطینی را در الخلیل و 10 نفر را در سواحل غزه دستگیر کردند.
* دولت مصر از جنبش‌های فتح و حماس دعوت کرد که قبل از حلول ماه مبارک رمضان مذاکرات آشتی ملی را آغاز کنند.