kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

شمارش معکوس برای آغاز عملیات آزادسازی فلوجه

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت، عملیات آزادسازی شهر «فلوجه» به زودی آغاز می‌شود.




به گزارش خبرگزارس فارس،‌«حیدر عبادی» اعلام کرد، عملیات آزادسازی فلوجه از اشغال تروریست‌های داعش، به زودی آغاز می‌شود.
همزمان‌«فالج حسن الخزعلی» معاون استاندار بصره و معاون فرمانده گردان «سیدالشهدا» وابسته به حشد‌الشعبی(بسیج مردمی) گفت:‌«جلسه‌ای را فرماندهان ارشد برگزار و طی آن، زمان دقیق آغاز عملیات آزادسازی فلوجه را مشخص کرده‌اند.» وی گفت:‌«نیروهای بسیج مردمی یقینا در این عملیات حضور خواهند داشت.»
در همین حال، بسیج مردمی عراق اعلام کرد، نیروهای بسیج مسیرهایی را در اطراف شهر فلوجه برای خروج خانواده‌ها و شهروندان مشخص کرده‌اند، تا آنها بتوانند پیش از آغاز عملیات، شهر را ترک کنند. «کریم النوری» فرمانده سپاه «بدر» عراق هم گفت، هم‌اکنون بسیج مردمی فلوجه را از چهار محور تحت محاصره دارد و منتظر فرمان آغاز عملیات است. وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور طی عملیاتی در مناطق غربی استان الانبار، 122 تروریست را کشتند و 14 روستا را آزاد کردند. شهر «الرطبه» در شمال غرب استان الانبار عراق نیز به طور کامل از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی شد. عبادی این پیروزی را به ملت عراق تبریک گفت.
جنایت جدید داعش
گروه تروریستی داعش اما 25 شهروند ساکن شهر موصل را به شکل بی‌رحمانه‌ای اعدام کرد؛ به گفته منابع عراقی، این افراد که از طرف داعش به «جاسوسی» متهم بودند، با دست و پای بسته به داخل حوضچه حاوی اسید نیتریک قرار داده و اعدام شده‌اند. داعش طی دو سال اشغال شهر موصل، هزاران نفر را در این شهر اعدام کرده است.
تدابیر امنیتی ویژه در کربلا
خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق در آستانه برگزاری عید نیمه‌شعبان(2 خرداد) در کربلا، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در این شهر و کل استان کربلا به اجرا درآورده‌اند. هر ساله همزمان با 15 شعبان، ده‌ها هزار نفر در عراق در حرم امامان شیعه از جمله در کربلا حضور می‌یابند و تولد امام زمان(عج) را جشن می‌گیرند.در همین حال، فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای، از دستگیری اعضای باندهای مرتبط با حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف بغداد خبر داد. این انفجارها که هفته گذشته صورت گرفت، حدود 100 کشته برجای گذاشت.خبر دیگر اینکه، دولت عراق از دولت اردن بار دیگر خواست، «رغد» دختر «صدام» دیکتاتور معدوم عراق را تحویل بغداد بدهد.