kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

اخبار کوتاه


خریداری 400 هکتار زمین برای گورستان تهران
 معاون خدمات شهری شهرداری تهران از خرید یک زمین 400 هکتاری در جنوب تهران برای احداث گورستان خبر داد.
مجتبی عبداللهی به فارس گفت: طی طراحی‌های انجام شده باید در سه نقطه در جنوب، شرق و غرب شهر گورستان ساخته شود.
وی با بیان اینکه در محل فعلی بهشت‌زهرا(س) تا سال 97 مشکل قبر نداریم، گفت: به زودی زمین جدید تحویل گرفته می‌شود‌.

عمر بیماران دیالیزی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: با ورود اولین دستگاه دیالیز پیشرفته به سیستم درمانی، طول عمر بیماران دیالیز ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری هلال احمر، جواد فلاح با اشاره به اینکه برای اولین بار سیستم دیالیز HDF به همت سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر وارد سیستم درمانی کشور می‌شود، افزود: این دستگاه طول عمر بیماران دیالیزی را ۴۰درصد افزایش داده و از عوارض قلبی و عروقی ناشی از دیالیز می‌کاهد.

تخفیف 50 درصدی وزارت ورزش و جوانان در هفته جوان
جوانان رده سنی 15 تا 30 سال می‌توانند در هفته جوان از تمام امکانات ورزشی که در حوزه وزارت ورزش و جوانان است با تخفیف 50 درصد بهره‌مند شوند.
به گزارش ایسنا، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رونمایی اولین سامانه کارآفرینی جوانان افزود: جوانان می‌توانند با عضویت در سایت وزارت ورزش و جوانان از خدمات تامین سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کار استفاده کنند.

مرگ یک کارگر در ریزش آوار
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر  افغانستانی حین گودبرداری غیراصولی خبر داد.
به گزارش مهر، سید جلال ملکی گفت: این حادثه عصر سه‌شنبه  در خیابان نبرد شمالی در قطعه زمینی که  به مساحت ۱۲۰ مترمربع و عمق ۴ متر گودبرداری شده بود رخ داد و طی آن دو کارگر ۱۷ و ۱۸ ساله افغانستانی زیر آوار محبوس شده بودند که پس از خروج آنها توسط آتش نشانان مشخص شد یکی از آنها جان باخته است.

اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای، اسامی برخی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیر‌مجاز را اعلام کرد.
به گزارش مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: اسپری آنتی‌باکتریال و ضدبو، اسپری دافع حشرات، پکیج ویژه (اسپری آنتی‌باکتریال و ضد بو)، ژل لکه بر نانو، اسپری واکس آنتی، اسپری ضد بخار و تمیزکننده نانو و باکتریال نانو که تولیدکننده آنها دقیقا مشخص نیست اما با توجه به تصاویر ارسالی احتمالا نام تجاری این محصولات  P|N|C می‌باشد تقلبی و غیرمجاز است.

مدیرعامل مترو تغییر کرد
«احمدی بافنده» مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری مترو پایتخت شد.
به گزارش ایسنا، با حکم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، احمدی بافنده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری مترو پایتخت، جایگزین محسن نایبی شد. احمدی بافنده در سوابق کاری خود مسئولیت شهرداری منطقه یک را دارد.