kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

نقض آتش بس این بار در ادلب /تروریست‌ها فوعه و کفریا را موشکباران کردند

تروریست‌های فعال درسوریه، با موشکباران دو شهرک شیعه‌‌نشین«فوعه» و «کفریا»، بار دیگر آتش‌بس را نقض کردند.

سرویس خارجی:

تروریست‌های تکفیری پس از نقض آتش‌بس در استان «حلب» وحمله‌ و اشغال شهرک «خان طومان»، دیروز در استان «ادلب» نیز دو شهرک‌ شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» را با حدود 50 موشک و گلوله خمپاره هدف قرار دادند. در مورد شمار احتمالی شهدای این حمله  گزارشی نرسیده و فقط گفته شد که شماری زن و کودک شهید شدند. شهرک فوعه 35 هزار و شهرک کفریا نیز بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارند. به اعتقاد کارشناسان، حمله عناصر تروریستی به دو شهرک فوق، یک عملیات ایذایی بوده و تروریست‌ها می‌خواهند با این اقدام خود، میزان فشار بر سایر عناصر تروریستی در استان حلب و به‌ویژه شهرک خان‌طومان را کم کنند. طی دیروز شهرک فوعه زیر آتش مسلسل‌های «دوشکا»ی داعش نیز قرار داشت.علی‌رغم شیطنت تروریست‌ها در مناطق دیگر سوریه، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مصمم هستند که طی یک عملیات ضربتی، خان‌طومان را پس بگیرند.
شنبه گذشته تکفیری‌های جبهه النصره ضمن نقض آتش‌بس، شهرک خان‌طومان را اشغال کردند. اما طی عملیاتی که مقاومت چند روزی است برای بازپس‌گیری این شهرک آغاز کرده، این شهرک در آستانه آزادی قرار گرفته است. گفته می‌شود 500 تروریست طی این عملیات به هلاکت رسیده‌اند.
اظهارات پوتین
«ولادیمیر پوتین» رئيس‌جمهور روسیه اما طی سخنانی در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و وزارت دفاع روسیه گفت:‌«از آغاز عملیات در سوریه(7 مهر ماه 1394) هواپیماهای روسی بیش از 10 هزار پرواز رزمی انجام دادند. طی این حملات، 30 هزار هدف مورد اصابت قرار گرفت و 200 مرکز تولید نفت تروریست‌ها هم نابود شده است.
وی افزود: «بمب‌افکن‌های قاره‌پیمای روسیه نیز 178 پرواز برای بمباران مراکز و مواضع تروریست‌ها در سوریه انجام دادند و به روسیه بازگشتند. ضربات علیه تروریست‌ها بسیار دقیق، سخت و مخرب بود و امکان تغییر در وضع مبارزه با تروریست‌ها را ایجاد کرد.»
پوتین تاکید کرد:‌«مهم‌تر از همه، ایجاد سازوکار مناسب برای حل و فصل سیاسی مشکلات سوریه است که امیدوارم رویکرد اتخاذ شده از جمله با شرکای آمریکایی منجر به ایجاد تحولات مثبت در سوریه شود.»
وی ادامه داد: «در مجموع ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، بیش از 500 منطقه مسکونی را از کنترل تروریست‌ها خارج کرد که شهر «تدمر» به‌عنوان مروارید میراث فرهنگی جهان، از جمله مناطق آزاد شده است.»
از سال 2011 میلادی آمریکا و عربستان به همراه سایر متحدان منطقه‌ای خود، جنگ داخلی را در سوریه راه انداخته‌اند و هدف اعلام شده آنها، حذف «بشار اسد» از قدرت است. با این حال تاکنون جبهه حامی تروریسم هیچ توفیقی نداشته است.