kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

100 سینما سیار برای استان‌های محروم ساخته می‌شود

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به منظور برخورداری استان‌های محروم از سینما، سفارش ساخت 100 سینما سیار به یکی از شرکت‌های داخلی ارایه شده است.


حجت‌الله ایوبی در حاشیه نشست با مدیران کل منطقه هشتم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران افزود:‌ در ابتدا قصد خرید این دستگاه از کشور چین را داشتیم ولی به دلیل هزینه بالا، ساخت آنها را به یکی از شرکت‌های داخلی واگذار کردیم.
وی بیان کرد: این شرکت با مهندسی معکوس از چینی‌ها، برای ساخت این دستگاه، دستگاه‌هایی با کیفیت بالاتر تولید و در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد داد.
رئیس سازمان سینمایی گفت: پیش‌بینی شده با ساخت آنها در آینده نزدیک تا پیش از فرارسیدن عیدفطر دستگاه‌های سینما سیار در اختیار مناطق کمتر برخوردار قرار گیرد.
وی افزود: این نوع دستگاه‌ها قابل استفاده در فضای باز و با کیفیت دیجیتال فیلم برای مخاطبان پخش خواهد کرد. ایوبی ادامه داد:‌ در سال گذشته 100 مجتمع فرهنگی و هنری کشور تجهیز و طرح تبدیل آنها به سینما نیز مطرح شد ولی با انتقادهایی نسبت به این مسئله روبرو شدیم که اجرای طرح را منتفی کرد.
رئیس سازمان سینمایی گفت: برای جبران کمبود نیازهای سینما در شهرهای کشور هم‌اکنون 100 سالن سینما در دست ساخت است و پیش بینی می‌شود با مشارکت‌ بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در آینده نه‌چندان دور نهضت سالن‌سازی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی گفت:‌ خوشبختانه احداث سینما روندی بسیار خوب و رو به پیشرفت است به طوری که در دو سال اخیر 100 پرده به سینماهای کشور اضافه شده است.