kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

شرکت‌کننده انگلیسی در مسابقات فرمول یک بحرین:آل خلیفه دیکتاتور است

یکی از شرکت‌کنندگان اروپایی در مسابقه فرمول یک بحرین اعلام کرده دولت بحرین ناقض حقوق بشر است و مردم این کشور را شکنجه و سرکوب می‌کند. این مسابقات اصولا با هدف انحراف افکار عمومی از جنایات این رژیم برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، «لوئیس همیلتون» در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات دولت بحرین در نقض حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: «نظام بحرین دیکتاتوری است. آل خلیفه پزشکانی که معترضین کتک‌خورده را مداوا می‌کنند آزار می‌رساند.
وی افزود: «شکنجه و سرکوب از اقدامات متداولی است که رژیم بحرین نسبت به مخالفان خود اعمال می‌کند.»
مسابقه «فرمول یک» در بحرین پس از اعتراض‌های خشونت‌آمیز مردم به این مسابقه به مسابقه خون معروف شده است که هر سال در بحرین برگزار می‌شود.
مخالفان آل خلیفه معتقدند رژیم آل خلیفه از این مسابقه برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود بهره می‌گیرد اما این مسئله نشان داد که موفق نشده و مدافعان حقوق بشر و حتی شرکت‌کنندگان در این مسابقات از جنایات آل‌خلیفه پرده برمی‌دارند.
مردم بحرین روز پنجشنبه نیز در اعتراض به سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی‌وی، معترضان در واکنش به اظهارات حمایت‌گرانه جان کری درباره وضعیت حقوق بشری در بحرین نیز پرچم آمریکا و تصاویر کری را به آتش کشیدند.
گروه‌های مخالف حکومت بحرین پیشتر از مردم خواسته بودند برای ابراز انزجار از نقش آمریکا در سرکوب بحرینی‌ها در منامه تظاهرات کنند.
آنها سیاست‌های آمریکا را «فریبکارانه و خصمانه» توصیف کردند.