kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶

کوتاه اقتصادی

* مسلم بیات رئیس استاندارد تهران گفت: بازرسان استاندارد در بازرسی‌های خود از واحدهای تولید و عرضه فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در ماه گذشته تعداد 23 هزار و 770 کلید مینیاتوری را در شهر ری، جاده قدیم کرج و لاله‌زار به دلیل غیراستاندارد بودن جمع‌آوری کردند. وی ادامه داد: در راستای رعایت مفاد تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تولید این محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری است و توزیع و عرضه آن بدون رعایت قوانین استاندارد، ممنوع و جرم محسوب می‌شود. بیات در تشریح این خبر افزود: سه هزار متر سیم با نام تجارتی نوین خراسان در بازار لاله‌زار و دو هزار و 600 متر کابل با نام‌های تجارتی رعد خراسان و امید خراسان در بازار آهن شادآباد، به علت عدم ارایه مجوز استاندارد، شناسایی و توقیف شد.
* رئیس هیأت مدیره کانون حمل و نقل کشور از فروش حضوری بلیت‌های نوروزی اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه بین شهری از 18 اسفند ماه جاری در سراسر کشور خبر داد. حسن مؤمنی افزود: هموطنان می‌توانند از 18 اسفند ماه برای خرید بلیت‌های ایام نوروز از طریق ترمینال‌های مسافربری و دفاتر نمایندگی شرکت‌های اتوبوسرانی اقدام کنند. وی گفت: متقاضیان سفر با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا بلیت‌های نوروزی مورد نیاز خود را در اسرع وقت از شرکت‌های مورد نظر خریداری کنند.
* واردات انواع خودروی سواری در 11 ماهه سال جاری با افزایش 59/54 درصدی به 61 هزار و 70 دستگاه رسید. براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در 11 ماهه امسال ارزش واردات خودروهای سواری به کشور نیز با افزایش 37/03 درصدی از مرز یک میلیارد و 273 میلیون دلار گذشت. وزن خودروهای وارداتی هم با رشد 46/33 درصدی بالغ بر 91 هزار تن شد.
* واردات برنج ایران در سال 1392 در حال رکوردشکنی بوده؛ به طوری که طی 11 ماهه امسال واردات برنج با رشد نزدیک به 60 درصد از مرز یک میلیون و 776 هزار تن گذشت.براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران، در 11 ماهه امسال ارزش واردات برنج ایران با رشد چشمگیر 88/58 درصدی بالغ بر دو میلیارد و 93 میلیون دلار شد. برنج در 11 ماهه امسال از نظر ارزشی سهمی معادل 4/89 درصد از کل واردات کشور را به خود اختصاص داد.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 5564 الی 5568، 5546 از امروز به مدت 72 ساعت دچار اختلال می‌شود.