kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
رئیس‌کل بیمه مرکزی:

2 شرکت بیمه خارجی برای فعالیت در ایران مجوز گرفتند

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: به تازگی دو شرکت معتبر اروپایی مجوز تاسیس دفتر ارتباطی در ایران را دریافت کردند.
محمد ابراهیم‌امین در مراسم تجلیل از نمایندگان یک شرکت بیمه افزود: اگر دولت تدبیر و امید بتواند بر مشکلات تحریم و روابط بین‌الملل که چشم‌اندازهای خوبی برای آن فراهم شده فائق آید، یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی که از نتایج این ارتباط بهره‌مند خواهد شد، صنعت بیمه است.
رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: ما در بیمه مرکزی پس از توافقنامه ژنو با ترافیک درخواست ملاقات نمایندگان و کارگزاران شرکت‌های معتبر بیمه خارجی مواجه هستیم و بسیاری از این شرکت‌ها برای سنجش زمینه‌های همکاری، نمایندگان خود را به ایران فرستاده‌اند.
وی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ و معتبر اروپایی تمایل دارند زمینه‌های همکاری آینده را پی‌ریزی کنند، حتی بسیاری از آنها متقاضی تاسیس دفتر ارتباطی هستند ما اخیرا به دو شرکت معتبر اروپایی مجوز تاسیس دفتر ارتباطی در ایران را داده‌ایم.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: رقابت در بازار جهانی و ایفای نقش برجسته در آن مستلزم داشتن ابزارهای کافی از جمله تسلط کامل به ‌IT مرتبط با بیمه و زبان انگلیسی است و به مدیران عامل شرکت‌های بیمه توصیه کرد که زمینه آموزش‌های مرتبط را برای نیروها و کارشناسان شرکت متبوع فراهم سازند.
محمد امین، نگاه به فعالیت‌های بیمه‌ای را یک نگاه دانش محور دانست و گفت: با این نگاه ما می‌توانیم خود را با شیوه‌ها و استانداردهایی که در بازارهای بیمه پیشرفته دنیا رایج است، تطبیق دهیم و متناسب با جایگاه جمهوری اسلامی ایران سهم خود را از این فعالیت بدست بیاوریم.