kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
با امضای یک قرارداد 3 میلیارد دلاری

«داین گروپ» جانشین آدم‌کش‌های بلک‌واتر در یمن شد

پس از فرار مزدوران بلک واتر از یمن، امارات این بار با یک قرارداد 3 میلیارد دلاری آدمکش‌های شرکت آمریکایی «داین گروپ» را جانشین آنها کرده است.



پیروزی‌ها و حملات دقیق انقلابیون یمن باعث شد تا مزدوران بلک واتر اواخر بهمن ماه از یمن فرار کنند. در آن زمان فرمانده بلک واتر اعلام کرد، «فریب بزرگی» خورده که نظامیانش را به یمن آورده است.   
وی تاکید کرد: «ما فکر می‌کردیم با کودکان در یمن می‌جنگیم، اما خود را در مقابل ارتش سازماندهی‌شده و آموزش‌دیده‌ای که با اعتقادی قوی می‌جنگند دیدیم.» فرمانده بلک واتر این را هم گفته بود که: «ما متحمل ضرباتی مرگبار در یمن شدیم. زیرا رسانه‌های یمنی اسامی کشته‌ها، حقوق و آمار و ارقام‌های نظامی ما را منتشر کردند و این موضوع بر روحیه نیروهای ما تاثیر منفی گذاشته است.» اکنون اما، متجاوزین برای جبران شکست‌های خود دست به دامان گروهی دیگر از آدمکش‌های آمریکایی شده‌اند. به گزارش ایسنا، امارات قراردادی را به ارزش سه میلیارد دلار با شرکت «داین گروپ» امضا و نخستین مزدوران این شرکت را به جای نیروهای شرکت بلک واتر وارد یمن کرده است. طی چند روز گذشته نخستین نظامیان این گروه از جمله نیروهای یگان دریایی ویژه وارد بندر «رأس عمران» در جنوب غرب عدن شده‌اند. شرکت آمریکایی «داین گروپ» مهمترین رقیب بلک واتر محسوب می‌شود و مزدوران را به عضویت درآورده و آن‌ها را برای انجام ماموریت‌های نظامی به کشورهای مختلف می‌فرستد.
مذاکرات محرمانه ریاض
با انصارالله
از سوی دیگر، در یک نامه محرمانه از سوی نماینده سازمان ملل آمده که عربستان وارد مذاکرات محرمانه مستقیم با انصارالله شده و اخیرا با ازسرگیری این مذاکرات موافقت کرده است. به گزارش ایسنا، این نامه که در هفته دوم فوریه گذشته به «جفری فلتمن»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی داده شده به این مسئله اشاره دارد که «اسماعیل ولد الشیخ احمد»، فرستاده سازمان ملل به یمن با «مساعد العبیان»، مشاور دولت عربستان و یکی از افراد نزدیک به «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور که به صندوق اسرار وی ملقب شده و فرد دومی به نام «ابوعلی» که به نظر می‌رسد عضو سازمان اطلاعات عربستان بوده است، دیدار کرد. این خبر از سوی مراجع رسمی تأیید نشده است.
خبر دیگر اینکه، جمعی از رهبران سیاسی و رسانه‌ای انصارالله یمن در مراسمی با قدردانی از مواضع دبیر کل حزب‌الله لبنان در حمایت از یمن، خطاب به «نصرالله» اعلام کردند که دشمن انصارالله و حزب‌الله یکی است.