kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کارشناس امنیتی دانشگاه ماساچوست:

نحوه مبارزات انتخاباتی در آمریکا مایه شرم آمریکایی‌هاست

کارشناس امنیتی دانشگاه ماساچوست آمریکا روند جاری مبارزات انتخاباتی در آمریکا را «شرم‌آور» دانست و از همه مردم جهان به خاطر این «روند مستهجن» عذرخواهی کرد.


دکتر «جیمز والش» تحلیلگر و کارشناس مطالعات امنیتی دانشگاه ماساچوست آمریکا درگفت‌وگو با ایرنا گفته: «آنچه به‌عنوان مبارزات انتخاباتی در آمریکا در جریان است، مایه شرم آمریکایی ها در انظار جهانی شده و من به عنوان یک آمریکایی خود را ملزم می‌دانم از همه مردم جهان بخاطر فضای مستهجن و غیرحرفه‌ای حاکم بر این انتخابات عذر خواهی کنم.»
«والش» یکی از دلائل حضور بیشتر مردم آمریکا در انتخابات جاری این کشور را «خستگی» و «دلزدگی» از تشکیلات سیاسی این کشور و« امید به یافتن الگوهای تازه» برای اداره کشورشان ذکر کرد و گفت که «پیام روشن این انتخابات، مخالفت مردم با جریانات فعلی و مطالبه دگرگونی در ساز وکارهای سیاسی است و در نتیجه می‌بینیم که در این رقابت‌ها نامزد‌هایی مثل «دونالد ترامپ» و یا «برنی سندرز» در مرکز توجه مردم قرار گرفته‌اند.
«والش» به این نکته نیز اشاره کرد که «به گواه گزارش‌ها و آمارهای منتشر شده، در حالی که در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا فقط 34 درصد از مردم واجد صلاحیت، پای صندوق‌های رای رفته بودند، در انتخابات مجلسین ایران 62 درصد از مردم در آن شرکت کردند.
وی در نهایت گفت: «حضور پر شور مردم ایران در انتخابات اخیر و نتایج نوید بخش آن، به‌طور گسترده‌ای با واکنش‌های مثبت جهانی روبه‌رو شده است.
گفتنی است کارزار  مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدتی است که آغاز شده و کاندیداهای  هر دو حزب به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند تا رقبا را از میدان به در کنند.