kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران خبر داد

افزایش 15 درصدی قیمت بلیت ‌اتوبوس برای ایام نوروز

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران از افزایش 15 درصدی قیمت بلیت ‌اتوبوس جاده‌ای، مینی بوس و سواری در ایام نوروز خبرداد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی کیهان حمیدرضا شهرکی ثانوی دیروز در نشست  خبری خود بابیان اینکه طرح نوروزی سفرهای جاده‌ای از 25 اسفندماه 94 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد، گفت: پیش‌فروش اینترنتی بلیت نوروزی از 11 اسفند آغاز شده و تا 18 اسفند ادامه دارد‌، ضمن آنکه از 18 اسفند تا 25 اسفند هم پیش‌فروش‌ بلیت به‌صورت حضوری و اینترنتی همزمان خواهد بود و از 25 اسفند به بعد نیزفروش بلیت به‌صورت روزفروش و داخل پایانه‌ها و همچنین اینترنتی انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: متأسفانه در سال گذشته با وجود فراهم‌سازی همه زیرساخت‌ها، فقط 12 درصد بلیت ناوگان جاده‌ای عمومی استان تهران، از طریق اینترنت پیش‌فروش شد.
وی درباره افزایش قیمت ناوگان عمومی جاده‌ای برای ایام نوروز هم گفت: طی توافق مقرر شده است انجمن‌های صنفی با برگزاری جلسات با سازمان حمایت نرخ‌ بلیت‌های نوروزی را تعیین کنند و دولت در نرخ‌گذاری وارد نشود که مقرر شده است قیمت بلیت ناوگان برای ایام نوروز حدود 15 درصد افزایش یابد.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران یادآور شد: قیمت‌ها در پایانه‌های مسافربری درج شده است، ضمن آنکه تلاش می‌کنیم بعد از 15 فروردین، نرخ‌ها به قیمت قبلی برگردد.
شهرکی در عین حال اذعان کرد که در نوروز سال گذشته قیمت بلیت‌ها پس از افزایش دیگر کاهش نیافت و شرکتها با همان نرخ گران به بلیت فروشی ادامه دادند.
وی در ادامه  اظهار داشت: همچنین از استان تهران به کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان، باکو، سلیمانیه، اربیل و نجف فروش بلیت‌های نوروزی انجام می‌شود.
شهرکی ثانوی اضافه کرد: سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس طی طرح نوروزی به مقاصد خارجی مذکور اعزام شدند و 7 هزار و 500 مسافر را جابه‌جا کردند که امسال 50 درصد ظرفیت افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در استان تهران به 57 دستگاه  افزایش یافته است، گفت: ویژگی این دوربین‌ها این است که هم سرعت لحظه‌ای را ثبت می‌کند و هم سرعت طول مسیر را در نظر می‌گیرد به عبارتی راننده دیگر نمی‌تواند فقط در مقابل دوربین سرعتش را کم کند و بعد از پشت سر گذاشتن دوربین دوباره سرعتش را زیاد کند.
وی هدف از استفاده از این دوربین‌ها را ایمنی بیشتر سفرها دانست و افزود: از این نوع دوربین‌ها در مسیر تهران مشهد هم نصب خواهد شد.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران در ادامه با تأکید بر نظارت بر عملکرد امدادخودروها گفت: تیمی متشکل از کارشناسان سازمان راهداری تشکیل شده است که بر نرخ‌گذاری امدادخودروها و عملکرد آنها در سطح جاده‌ها نظارت محسوس و نامحسوس دارند.
شهرکی ثانوی با بیان اینکه در ایام نوروز روزانه به‌طور متوسط 3500 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان تهران، جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند، گفت: ظرفیت ناوگان امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران گفت: در نوروز سال قبل یک میلیون و 200 هزار مسافر از مبدأ استان تهران جابه‌جا شدند که امسال این رقم 10 درصد افزایش می‌یابد.
وی سپس گفت: هرمسافر‌ می‌تواند حداکثر 20 کیلو بار مجاز بطور رایگان به همراه داشته باشد و در صورت افزایش بار، به ازای هر کیلو 2/5 درصد نسبت به قیمت پایه بلیت افزایش کرایه خواهد داشت.‌
شهرکی ثانوی بیان کرد: مسافران درصورت‌ بروز هر گونه مشکل و یا برای بیان انتقاد و پیشنهاد می‌توانند با شماره 88907003-021 و یا سامانه پیام کوتاه 3000143 تماس بگیرند.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره به اینکه همچنین بازرسان سازمان راهداری در پایانه‌های اصلی مسافری استان تهران مستقر هستند، گفت: مسافران می‌توانند برای برقراری ارتباط با دفاتر مدیریت حمل‌ونقل مسافر، با شماره‌ تلفن‌های 88506602 (پایانه بیهقی)، 55185463 (پایانه جنوب)، 77865679 (پایانه شرق) و 44658892 (پایانه غرب)، تماس بگیرند.