kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

رویای کودکان فوعه و کفریا یک تکه نان

کودکان شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در ریف شمال شرق استان ادلب که ماههاست در محاصره گروه‌های تکفیری قرار دارند به جای بازی‌های کودکانه تنها آرزوی یک «تکه نان» و «جرعه‌ای آب» دارند تا زنده بمانند!



فوعه و کفریا نزدیک به یک سال است که در محاصره کامل گروه‌های تروریستی قرار دارد. حالا دیگر شیعیان این دو شهرک تبدیل به اسطوره‌های مقاومت، شرافت و مردانگی شده‌اند و مادران سوری سال‌های سال قصه رشادت و ایستادگی رزمندگان این دو شهرک را برای کودکان خود تعریف خواهند کرد. پیروزی‌های ارتش در حومه‌های حلب و لاذقیه و آزادی نبل و الزهرا  سبب افزایش روحیه مردم کفریا و فوعه شده است و آنها در انتظار لحظه آزادی خود از محاصره تروریست‌ها هستند.
 ماههاست که فوعه و کفریا در محاصره است گفته می‌شود در این مدت این مناطق بیش از 17 هزار شهید داده است، هزاران گلوله بمب و خمپاره تکفیری‌ها بر سر مردم این دو منطقه ریخته‌اند و مردم در این مناطق غذایی برای خوردن، آبی برای نوشیدن و دارویی برای گذاشتن بر زخم‌های خود ندارند. طی هفته‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شد که حتی مردم در نبود غذا و نان به خوردن گیاه روی آورده‌اند تا زنده بمانند. کودکان تحت محاصره  فوعه و کفریا با برپایی یک تجمع اعلام کردند حتی داشتن یک تکه نان هم برای ما تبدیل به رویا شده است. کودکان سوری با انتقاد از سازمان‌ها و کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر خطاب به حامیان گروه‌های تروریستی فریاد می‌زدند ما کافر نیستیم، «ما هم اشهد ان لا اله الا الله و محمدا رسول الله می‌گوییم. اما ظاهرا گوش شنوایی برای فریادهای آنها وجود ندارد.»
کودکان فوعه و کفریا همچنین از سوء‌تغذیه و مشکلات جسمانی به سبب نبود مواد غذایی لازم مانند شیرخشک و دارو و واکسن‌های دوره‌ای رنج می‌برند که این مشکلات سبب مبتلا شدن آنها به بیماری‌های شدید و حتی در برخی موارد به مرگ آنها منجر شده است، ‌این در حالی است که در برخی موارد پزشکان چاره‌ای جز قطع اعضای بدن بیماران مبتلا به سبب کمبود داروهای لازم و ضروری برای آنها نداشته‌اند.
یکی از پرستاران بیمارستان الفوعه در این ‌باره به خبرنگار تسنیم در سوریه گفته «شرایط این بیمارستان و بیماران بسیار خطرناک است، چرا که تقریبا تمام داروها به پایان رسیده و لوازم و تجهیزات پزشکی کافی برای مداوای ساده‌ترین بیماری وجود ندارد. یکی از معلمان زن ساکن این شهرک هم به خبرنگار تسنیم گفته بیشتر مدارس به سبب حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها آسیب دیده است و مدت تحصیل دانش‌آموزان به سه ساعت یا کمتر از آن در روز رسیده است، زیرا علاوه بر سرمای هوا، دانش‌آموزان هر روز در معرض حملات خمپاره‌ای و تک‌تیراندازان تروریست قرار دارند.»