kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

هوا در نیمه شمالی کشور سرد می‌شود

به دنبال افزایش دمای کم سابقه طی هفته گذشته، با نفوذ جریان‌های سرد شمالی دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد.


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به افت 5 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر طی امروز گفت: اواخر امروز و طی فردا در شمال شرق کشور کاهش 4 تا 12 درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، افزود: طی امروز بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و سامانه بارشی در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور فعال خواهد بود.
وظیفه با بیان اینکه این سامانه فردا در جنوب شرق و برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور موجب بارش خواهد شد از خروج تدریجی آن در روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: بر این اساس بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد، تگرگ و همچنین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز به دلیل بارش و مه آلودگی طی امروز و فردا پیش بینی می‌شود.
وی در خصوص وضعیت بارش طی امروز گفت: امروز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و بارش باران و برف در ارتفاعات البرز و رگبار و رعد و برق و وزش باد درخراسان جنوبی، جنوب یزد‌، شمال فارس و شمال کرمان پیش بینی می‌شود.
وظیفه با اشاره به رگبار و رعد و برق و وزش باد در خراسان جنوبی، یزد، کرمان و برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فردا خاطرنشان کرد: امروز در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد وکرمان نیزگاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان وبلوچستان احتمال وقوع گرد و خاک موقتی نیز وجود دارد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از مواج بودن دریای خزر امروز خبر داد.