kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

بازدید سرمایه‌گذاران شمال ایتالیا از شمال ایران

اولین گروه سرمایه‌گذاران بزرگ شمال ایتالیا وارد مازندران شدند.

ساری- خبرنگار کیهان

استاندار مازندران از حضور سرمایه‌گذاران ایتالیایی در مازندران استقبال کرد و گفت: استان مازندران یکی از استان‌های بی‌نظیر با آب و هوایی استثنایی در ایران است و ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری دارد.
ربیع‌فلاح وجود 3 بندر مهم تجاری و 3 فرودگاه را در استان زمینه‌ساز تحقق کریدور شمال- جنوب عنوان کرد و افزود: سالانه شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و گردشگر در مازندران هستیم و در حوزه توریسم سلامت، طبیعت‌گردی و گردشگری استان مازندران قابلیت‌های بسیار ارزشمندی دارد.
وی توسعه همکاری با کشور روسیه و استفاده بیشتر از بازار بزرگ روسیه و کشورهای همسایه را از جمله برنامه‌های محوری استان مازندران اعلام کرد و گفت: این استان می‌تواند در زمینه ترانزیت بسیاری از محصولات و کالاها نقش آفرینی کند.
ربیع‌فلاح تصریح کرد: در تمام زمینه‌ها بخش خصوصی مازندران آمادگی کامل دارد و استانداری نیز با اختیار کامل براساس قانون از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت خواهد کرد.
وی وجود دریای خزر، 50هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی و پهن برگ و سه میلیون و دویست هزار نفر جمعیت مازندران را از فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: استان مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رتبه اول را داراست و سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات، زراعت، چوب، تزانزیت کالا، ایجاد نیروگاه‌های برق، پروژه‌های بزرگ نفتی و انرژی از جمله محورهای مهمی است که می‌تواند در حوزه‌ سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.