kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    جاسازی 634 کیلو تریاک در خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی هرمزگان در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، با پیگیری‌های شبانه‌روزی، اقدامات  اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی استان در 24 ساعت گذشته یک دستگاه خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: در بازرسی دقیق از خودرو، 634 کیلو و 455 گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود کشف و در این ارتباط یک قاچاقچی مواد دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

راننده و سرنشین قربانی سرعت
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پلیس راه استان سمنان گفت: ظهر جمعه یک مورد حادثه ترافیکی در کیلومتر سه جاده نظامی سمنان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد.
سرهنگ حسن خسروجردی افزود: در این حادثه یک دستگاه سواری پراید به رانندگی جوانی 22 ساله و سرنشینی فردی 52 ساله با کامیون بنز تصادف کرد. به گفته خسروجردی راننده و سرنشین خودرو سواری به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.
رئیس پلیس راه استان سمنان علت این سانحه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پراید اعلام کرد.

مرگ مادر و کودک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی رشتخوار گفت: روز جمعه واژگونی یک دستگاه خودرو در کیلومتر 20 محور آهنگران - جنگل 2 کشته و 4 مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ ابوالحسن وفایی افزود: در این سانحه 2 سرنشین پراید شامل زن 40 ساله به همراه پسر 6 ماهه‌اش در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و 3 سرنشین دیگر شامل 2 زن و یک مرد جوان به شدت مجروح و توسط اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: علت تصادف از سوی کارشناس پلیس راه ناتوانی راننده در کنترل وسیله ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شد.

کشف محموله مواد محترقه
سرویس شهرستان‌ها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قزوین گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان حین گشت‌زنی در سطح حوزه، یک دستگاه خودروی «سمند» و یک دستگاه خودروی «پژو 405» را که در حال تخلیه و بارگیری تعدادی کارتن بودند مشاهده می‌کنند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: هر دو خودرو به محض مشاهده واحد گشت‌ با به جا گذاشتن 8 کارتن مواد محترقه متواری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی خودروها ادامه دارد تصریح کرد: با انتقال کارتن‌های حاوی مواد محترقه به پلیس آگاهی استان و بررسی آنها 258 هزار عدد مواد محترقه از نوع سیگارت کشف شد.

قاچاق ظروف چینی
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و مبارزه با ورود و خروج کالای قاچاق و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی استان، در محور آزادراه خرم‌آباد-اندیمشک مستقر شدند.
سرهنگ علی احمدی‌تبار افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون کشنده را توقیف که با بررسی اسناد ارائه شده از سوی راننده مشخص شد، محموله توقیفی 8 هزار و 692 عدد ظروف آشپزخانه ساخت کشور فرانسه و چین است که به صورت قاچاق از جنوب کشور به مقصد پایتخت بارگیری شده است.
وی با بیان اینکه ارزش کالای کشف شده 5 میلیارد ریال برآورد شده است ادامه داد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به همراه کامیون توقیفی و محموله قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.

انبار مواد محترقه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده  انتظامی بانه از کشف بیش از 546 هزار عدد مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فرزاد کریمی افزود: این تعداد مواد محترقه غیرمجاز در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی و در بازرسی از یک انبار کشف و ضبط شد.
وی افزود: ارزش این کشفیات، 600 میلیون ریال برآورد شده است.

حوادث مرگبار رانندگی در اصفهان
اصفهان  - خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان گفت: یک دستگاه پراید در محور «خاتون‌آباد»‌ به علت عدم توجه به جلو واژگون شد که متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر مجروح شد.
سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: همچنین در محور اردستان - بادرود یک سواری کیا به علت عدم توجه به جلو واژگون شد که یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر به شدت مجروح شد.
وی ادامه داد: در حادثه دیگری که  در محور الیگودرز - داران، اتفاق افتاد یک دستگاه سواری پراید به علت تجاوز به چپ با یک کامیون بنز برخورد کرد.
به گفته شهریاری در اثر این حادثه رانندگی راننده پراید جان خود را از دست داد.

دستگیری زمین‌خوار
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پلیس آگاهی کردستان گفت: با ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تصرف غیرقانونی اراضی ملی از اداره کل راه و شهرسازی کردستان به پلیس آگاهی، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس، پیگیری پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ جمال سلمانی افزود: تحقیق و بررسی‌های انجام شده توسط ماموران پرونده، نشان داد که مردی میانسال، مساحت 54 هزار و 362 مترمربع از اراضی ملی واقع در حومه سنندج به ارزش تقریبی 65 میلیارد ریال را به صورت غیرقانونی به تصرف خود درآورده است.
وی ادامه داد: با استفاده از نظر کارشناسان و تطبیق نقشه‌های مرجع، غیرقانونی و مجرمانه بودن تصرف اراضی مذکور به اثبات رسید و متهم نیز با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

قاچاق سوخت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: در اجرای چهارمین مرحله سراسری کنترل مصرف‌کنندگان سوخت،  ماموران پلیس آگاهی استان در محور میاندوآب- مهاباد، 6 دستگاه کامیون تریلر را توقیف کردند.
سرهنگ سامان غنی‌زاده افزود: در بازرسی‌ها مشخص شد که خودروهای توقیفی حامل 64 هزار لیتر مواد سوختی از نوع نفت سفید هستند.
وی تصریح کرد: در این راستا 6 دستگاه خودرو توقیف و 6 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.

توقف خودرو قاچاقچیان
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید «رئیسان» این فرماندهی، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو 405 مشکوک شدند و به آن دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به اخطار پلیس با سرعت به راه خود ادامه داد.
سرهنگ غلامرضا براتی افزود: با فرار خودرو بلافاصله اکیپی از ماموران ایست و بازرسی به تعقیب آن پرداختند و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح به سمت لاستیک آن تیراندازی کردند که سرانجام متوقف و در بازرسی از صندوق عقب خودرو، 100 کیلوگرم تریاک و 59 کیلوگرم مرفین کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.