kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
واکنش وزارت ورزش به تشکیل کمیته تایید صلاحیت در فدراسیون فوتبال

احراز صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات، فقط با نهادهای نظارتی است

مدیرکل حراست وزارت ورزش در پی اعلام تشکیل کمیته تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت که احراز صلاحیت‌های کاندیداهای این فدراسیون مطابق روال همیشگی و با نهادهای نظارتی خواهد بود.

سرویس ورزشی-

اواسط بهمن ماه بود که خبر تشکیل کارگروه تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شد. در توضیح این خبر عنوان شده بود: پس از اینکه نامزدهای مختلف برای ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند، قرار است یک کارگروه 3 نفره مشخص شده تا طی 5 روز صلاحیت نامزدها را مورد بررسی قرار دهند.
علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون، امیر فرشاد سپهر، مسئول بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و یک عضو دیگر که از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد، 3 نفری هستند که کارگروه تأیید صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال را تشکیل داده و طی 5 روز این مسئولیت را برعهده خواهند داشت.
البته طبق اساسنامه نامزدهای انتخابات نمی‌توانند عضو کمیته‌های مختلف فدراسیون باشند و باید از سمت خود در فدراسیون فوتبال استعفا دهند که در صورتی که اسدی نیز برای انتخابات فدراسیون نامزد شود، سرپرست دبیرکلی فدراسیون، جایگزین اسدی در کارگروه فوق خواهد شد.
واکنش دیرهنگام وزارت ورزش
پس از گذشت تقریبا دو هفته از انتشار این خبر ، روز گذشته مدیرکل حراست ورزش و جوانان به تشکیل این گروه در فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و عنوان داشت: احراز صلاحیت‌های کاندیداهای این فدراسیون مطابق روال همیشگی و با نهادهای نظارتی خواهد بود.
رضا حسنی‌خو که با خبرگزاری ایسنا مصاحبه می‌کرد در درباره تشکیل کمیته تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای احتمالی این کمیته گفت: نمی‌دانم این اخبار چگونه و توسط چه کسانی و با چه هدفی تولید و منتشر می‌شود. همواره در موضوع احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات فدراسیون‌ها روال عادی طی شده و حتما این بار نیز این روند طی خواهد شد.
وی گفت: سال‌های سال است که در مجموعه وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی سابق کاندیداهای انتخاباتی فدراسیون‌های مختلف از جمله فدراسیون فوتبال پس از تایید صلاحیت با استعلام از نهادهای نظارتی مربوطه و حراست مجوز ورود به انتخابات را دریافت می‌کردند. این روال اکنون نیز جاری خواهد بود و این رویه هیچ تغییری نکرده است.
حسنی‌خو تاکید کرد: در موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال نیز همین روند طی خواهد شد و نامزدهای ثبت‌نامی پس از طی مراحل اداری و تکمیل مدارک در فدراسیون فوتبال، تایید یا عدم احراز صلاحیت آن‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح اطلاعاتی و نظارتی، استعلام خواهد شد.
وی گفت: از برخی اخبار منتشره در حوزه انتخابات فدراسیون فوتبال در عجبم. اینکه گفته شده کمیته‌ تایید صلاحیت قرار است تشکیل شود نیز از همین عجایب است. تایید صلاحیت همواره بر عهده نهادهای نظارتی بوده و هیچ کس دیگری در آن اعمال نظر نکرده و نمی‌کند.
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در پایان اطمینان داد که تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی فدراسیون فوتبال نیز مطابق روال همیشگی طی خواهد شد.