kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
پس از آزادسازی تنگه مهم باب‌المندب صورت گرفت

فراخوان قبایل و انقلابیون یمن برای آزادسازی شهر مأرب

پس از پیروزی درخشان انقلابیون یمن در آزادسازی تنگه مهم باب‌المندب، قبایل یمنی ضمن شرکت در تظاهرات گسترده صنعا برای آزادسازی شهر مأرب فراخوان دادند.


انقلابیون یمنی اواخر هفته گذشته موفق شدند روستاهای اطراف باب المندب را که مشرف به تنگه استراتژیک باب‌المندب هستند پاکسازی کنند. آزادسازی شهرستان «ذوباب» و پاکسازی باب‌المندب پس از تلاش‌های بسیار سخت 10ماهه اشغالگران و مزدوران آنها برای سیطره یافتن بر باب‌المندب و اسارت تعداد بسیار زیادی از نیروهای آنان یک دستاورد «بسیار بزرگ» برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محسوب می‌شود. به دنبال این پیروزی درخشان، انقلابیون یمن اکنون آماده تکرار این پیروزی در شهرهای دیگر هستند.
در همین ارتباط، پایتخت یمن روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردم این کشور تحت عنوان «آزادی کشور وظیفه همه ماست» در مخالفت با تجاوز نظامی عربستان و آمریکا بود. به گزارش ایسنا، ساکنان استان صنعا روز جمعه در تظاهراتی با حمل پرچم و دست‌نوشته‌هایی در محکومیت حملات عربستان و جنایاتش تاکید کردند که مردم یمن در مقابله با دشمن و دفاع از خاک و حاکمیت این کشور پایداری خواهند کرد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر عزم خود برای آزادسازی کشورشان از کنترل مهاجمان تاکیدکرده و با دخالت‌های خارجی مخالفت کردند. در این تظاهرات «احمد الشامی»، رئیس جبهه «نیروهای داوطلب یمن» و برخی چهره‌های سرشناس شهر مارب سخنرانی و بر مقاومت، ثبات، شکیبایی و شجاعت مردم این کشور در مقابله با دشمن تاکید کردند.
منتظر پیروزی بزرگ باشید
شخصیت‌های بارز شهر مارب در این سخنرانی اعلام کردند:«نشانه‌های پیروزی در مارب نمایان شده و تمامی مهاجمان و مزدوران در مقابل دلاوران ارتش و کمیته‌های مردمی شکست خوردند. ظرف روزهای آتی شاهد پیروزی‌های بزرگ و غیرمنتظره‌ای خواهیم بود که دشمنان، خائنان و مزدوران هرگز تصور آن را نکرده‌اند.» در بیانیه‌ای که در جریان این تظاهرات منتشر شد، ضمن اعلام حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و نیروهای قبایل، بر همبستگی مردم یمن با این نیروها و ادامه حمایت‌های مالی و نیروی انسانی تا آزادی تمامی خاک یمن تاکید شد. همچنین مردم یمن به فراخوان قبایل استان مارب مبنی بر بسیج عمومی برای آزادسازی این شهر پاسخ مثبت دادند. در این فراخوان از همه مردم یمن برای یاری در عملیات پاکسازی استان مارب و تمامی استان‌هایی که تحت کنترل مزدوران هستند دعوت شده است. درحال حاضر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شده‌اند اشغالگران و مزدوران را از اغلب مناطق پیرامونی شهر مارب بیرون کنند.