kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

کوتاه از سراسر جهان


یمن
یافع نیوز یمن:‌ منابع آگاه محلی در استان «ابین» می‌گویند کنترل شهر «احور» در استان جنوبی «ابین» هم به دست القاعده افتاده در حمله عناصر القاعده به این شهر تعدادی از نیروهای مقاومت جنوب از جمله فرمانده نیروهای مقاومت کشته شده‌ است.
کره شمالی
اسپوتنیک: «رئیس‌جمهور آمریکا قانون جدیدی را برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و تجاری بیشتر علیه کره شمالی به خاطر فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای اخیر این کشور امضا کرد. دولت ژاپن نیز اعلام کرده تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ‌یانگ وضع کرده است.
انگلیس
بی‌.بی.سی:‌ در آستانه برگزاری همه‌پرسی از مردم انگلیس برای ماندن یا ترک اتحادیه اروپا،‌ «دیوید کامرون» اعلام کرده که با رهبران اتحادیه اروپا بر سر مفادی به توافق رسیده که به این کشور موقعیت ویژه‌ای در این اتحادیه می‌دهد.
پاکستان
تسنیم: دادگاه محلی اسلام‌آباد حکم دستگیری بدون قید ضمانت «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان را در رابطه با عملیات علیه مسجد افراطی «لال مسجد» صادر کرده است. علت حکم بدون قید ضمانت مشرف،‌ عدم حضور وی در دادگاه بوده است.
ترکیه
ایرنا: گروه تروریستی پ.ک.ک دولت ترکیه را به تشدید درگیری‌ها در بهار آینده تهدید و اعلام کرده که این گروه عملیات بزرگی علیه ارتش این کشور سازماندهی می‌کند. این گروه همچنین گفته «آغازکننده نبرد با نیروهای ترکیه ما نبودیم و فقط از خود دفاع کرده‌ایم.»
صربستان
رویترز: وزارت خارجه صربستان اعلام کرده که دو تن از کارکنان سفارت این کشور که چندی پیش ربوده شده بودند در حمله اخیر آمریکا به لیبی کشته شده‌اند. هواپیماهای آمریکایی به بهانه حمله به مواضع داعش بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و افراد غیرنظامی را در لیبی، سوریه، افغانستان و... هدف قرار می‌دهند.
مصر
الجزیره: 12 استان مصر در اعتراض به تورم شدید و بی‌تدبیری دولت السیسی در کنترل افزایش قیمت‌ها شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود. این سومین هفته متوالی است که مصر پس از پنجمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه شاهد اعتراض علیه گرانی و افزایش قیمت‌ها است.