kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
بوستون گلوب:

عامل ادامه جنگ خونین سوریه شعار «بشار اسد باید برود» است

یک روزنامه آمریکایی برکناری رئیس‌جمهور سوریه را یک فاجعه برای ایالات متحده دانست و اعلام کرد، علت جنگ خونین در سوریه، شعار «اسد باید برود» است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «بوستون گلوب» چاپ بوستون نوشت: سیاست‌های آمریکا در سوریه از همان ابتدای آغاز کشمکش در این کشور از پنج سال پیش، اشتباه بوده است. آمریکا با شعار «اسد باید برود»، تمامی راه‌‌ها برای گفت‌وگوی صلح با طرف‌های مقابل را بست و سبب بروز کابوس خونین در سوریه شد.
بوستون گلوب افزود: اما در عوض،  روسیه که بارها از تروریست‌های افراطی ضربه خورده بود، با تروریسم و هرج و مرج‌گرایی در این کشور (سوریه) مبارزه کرد. هنوز دیر نشده و سیاست روسیه باید سیاست آمریکا باشد. واشنگتن باید از سقوط نظام «بشار اسد» در سوریه جلوگیری کرده و سپس، برای برقراری آتش‌بس در این کشور تلاش کند.
این روزنامه در پایان تاکید کرد: سقوط بشار اسد می‌تواند سبب فاجعه خلأ قدرت در سوریه شود، مثل وضعیتی که برای عراق و لیبی اتفاق افتاده است و سوریه را به بهشت تروریست‌ها تبدیل کند.
این امر می‌تواند برای آمریکا فاجعه‌بار باشد.
دیروز نیز «دیوید پترائوس» رئیس پیشین سازمان سیا و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، جمله تکراری «اسد باید برود» را بر زبان آورده‌اند. «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم دیروز گفت: ما اسد را مشروع نمی‌دانیم!
طی دهه‌های گذشته این نخستین بار است که قدرت‌های خارجی چنین ادبیاتی را در عالم سیاست به کار می‌برند و به جای مردم یک کشور، خود را منشأ مشروعیت حاکم آن کشور اعلام می‌کنند!