kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

آغاز ثبت‌‌نام جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده از امروز

سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور از آغاز ثبت‌نام جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده از امروز خبر داد.


به گزارش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهران کفاش گفت: این ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور انجام می‌شود.
کفاش گفت: در این طرح به خودروهایی،‌ تاکسی فرسوده اطلاق می‌شود که عمر آنها بیش از 10 سال باشد.
وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده، مالکان تاکسی‌های فرسوده طی 10روز از دوشنبه 12 بهمن تا چهارشنبه 21 بهمن ماه جاری با توجه به شماره پلاک خودروی خود باید ثبت‌نام کنند وی افزود: ثبت‌نام امروز مربوط به خودروهایی است که رقم آخر پلاک آنها، عدد 2 باشد.
کفاش ادامه داد: ثبت‌نام خودروهایی که رقم آخر پلاک آنها 3 است روز سه‌شنبه، 13 بهمن و برای خودروهایی که رقم آخر پلاک آنها عدد 4 است نیز روز چهارشنبه، 14 بهمن انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ثبت‌نام برای خودروهایی که رقم آخر پلاک آنها 5 است، روز پنجشنبه و نام‌نویسی برای خودروهایی که رقم آخر پلاکشان 6 است هم روز شنبه، 17 بهمن صورت می‌گیرد.
سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور، گفت: چهارشنبه 21 بهمن خودروهایی که رقم آخر پلاک آنها عدد 1 است در این طرح ثبت‌نام می‌شوند.
وی مدارک لازم برای ثبت‌نام را شامل اصل سند خودرو (برگ سبز)، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملی مالک خودرو، اصل پروانه بهره‌برداری و اصل پروانه فعالیت اعلام کرد.
کفاش گفت: چنانچه مدت اعتبار هر یک از موارد نامبرده شده به پایان رسیده باشد، مراتب در مرحله تائید توسط سازمان‌های ذی‌ربط، برای تمدید به اطلاع تاکسیران خواهد رسید.
کفاش افزود: تاکسیران در زمان ثبت‌نام، می‌تواند اولویت خود را برای نوع خودرو و بانک عامل انتخاب کند اما این امر به معنی انتخاب قطعی نیست و بستگی به ظرفیت خودروساز و بانک‌های عامل دارد ولی سعی خواهد شد تا اولویت مورد نظر رعایت شود.