kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
مدعیان قهرمانی لیگ برتر برابر حریفان عربی به میدان می‌روند

گام نخست استقلال و فولاد در آسیا

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با به میدان رفتن دو نماینده ایران در تهران و دوحه آغاز می‌شود.
سرویس ورزشی-

مرحله گروهی دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از امروز در حالی با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود که برخلاف دو دوره گذشته، فوتبال ایران 4 نماینده در این رقابت‌ها دارد، اتفاقی که ما حاصل تلاش مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و همکاری باشگاه‌ها بود و باعث شد ایران پس از دو دوره با حداکثر نماینده در این جام به میدان برود.در این مسابقات که از سال 2003 با حضور تیم‌های برتر کشورهای درجه اول آسیا بدین شکل برگزار می‌شود و هر دوره تغییرات بسیاری دارد، هنوز نمایندگان ایران موفق به فتح جام قهرمانی نشده‌‌اند. ایرانی‌ها امیدوارند در این دوره که 4 تیم مطرح فوتبال کشورمان در مهمترین تورنمنت فوتبال باشگاه‌های قاره کهن به میدان می‌روند، این طلسم را شکسته و جام قهرمانی بالای سر یک تیم ایرانی برود.
اما امروزاستقلال و فولاد نخسین نمایندگان ایران هستند که در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند.
استقلال در نخستین گام از ساعت 30/19 به مصاف یک تیم عربستانی می‌رود؛ تیمی که در فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تراکتورسازی ایران هم گروه بود و در نهایت با 13 امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.الشباب از سه بازیکن خوب خارجی بهره می‌برد و آنطور که شنیده شده در میانه میدان تیم قدرتمندی است اما این تیم عربستانی در جدول رقابت‌های کشورش وضعیت جالبی ندارد. آنها با گذشت 23 هفته از لیگ عربستان و کسب 35 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند و از شانس اندکی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردارند.در آن سوی میدان نماینده ایران در لیگ برتر از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود و با اضافه شدن ایمان مبعلی به این تیم، قلعه نویی دغدغه کمتری در میانه میدان دارد. استقلال ایران فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و در نیمه نهایی رقابت‌ها مغلوب اف سی سئول کره شد تا از فینالیست شدن باز بماند. آنها می‌خواهند با موفقیت در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان، این‌بار فینالیست شوند و برای رسیدن به این هدف باید گام نخست را محکم بردارند؛ چیزی که با حضور هواداران آنها در ورزشگاه آزادی چندان دور از دسترس نیست.دیگر دیدار این گروه را امروز، الجزیره امارات و الریان قطر در امارات ساعت 18:50 برگزار می کنند.
 الجیش - فولاد
فولادی‌ها که بعد از سال‌ها جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌اند، با توجه به نظرات برخی کارشناسان فوتبال ایران، بهترین فوتبال حال حاضر ایران را ارائه می‌کنند و از آنها توقع می‌رود که نمایش‌های خوبشان را در رقابت‌های آسیایی هم ادامه دهند.
فولادی‌ها در حال حاضر صدرنشین رقابت‌های فوتبال ایران هستند و از شایستگی کسب عنوان قهرمانی هم برخوردارند و درحالی به مصاف الجیش می‌روند که این تیم در لیگ چهارده تیمی قطر با گذشت 21 هفته و با کسب 39 امتیاز در رده دوم جدول ایستاده است. الجیشی‌ها در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا هم‌گروه تراکتورسازی بودند و با قرار گرفتن در رده دوم به مرحله بعدی راه یافتند.شاگردان جوان حسین فرکی در لیگ قهرمانان آسیا توانایی درخشیدن برابر بازیکنان بزرگ و گران‌قیمت عربی را دارند و این تنها به شرطی میسر می‌شود که آنها از اعتماد به نفس همیشگی‌شان دور نشوند. آنطور که از اظهارات سعداوی، مربی فولادی‌ها بر می‌آید، شاگردان فرکی اولویت نخستشان شکست نخوردن در قطر است و البته این امر در جایی که 9 بازیکنش با تغییر تابعیت برای آن تیم بازی می‌کنند، تفکری منطقی است.دیگر دیدار این گروه را الفتح عربستان و بنیادکار ازبکستان در عربستان ساعت 20:30 برگزار می کنند.