kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

به یاد شهید «محمدعلی حاتمی بهابادی»(حدیث دشت عشق)


شهید «محمدعلی حاتمی بهابادی»  سال 1338 در شهرستان بهاباد یزد به دنیا آمد. مادر طلبه شهیدمحمدمهدی جلیلی می‌گفت  مهدی خیلی از شهید حاتمی  در عملیات بدر یاد می‌کرد. انسان پرکار و خودکاری بود. درجبهه راننده لودر بود وقتی کارش تمام می‌شد باز به فرماندهان می‌گفت کاری هست بگویید. من در خدمتم. در سنگر بودیم دیدیم شهید حاتمی وارد شد و گفت: مهمان نمی‌خواهید؟ دیدیم دو تا عراقی را اسیر کرده و آورده. پیکر پاک این سرباز دلاور  ایران زمین 13 سال بعد از شهادتش به آغوش خانواده بازگشت.
بخشی از وصایای شهید:
من به تمام برادران توصیه می‌کنم که این راه را من از روی شناختی که به این انقلاب و اسلام داشته ام انتخاب کرده‌ام وخدای نکرده کسی من را با زور یا اجبار به جبهه نفرستاد و من امیدوارم که تمام جوانان مومن به اسلام  و انقلاب راه تمام شهیدان به خون افتاده را دنباله‌رو باشند ....
اگر می‌خواهید روح من ازشما راضی باشد مرا ببخشید و حلالم کنید و سپس علاوه بر اینکه از فرامین ولایت فقیه که امروز برعهده امام امت خمینی روح خدا این نایب مهدی‌(عج) می‌باشد اطاعت کنید، دیگران را هم به خیر دعوت کنید زیرا که خون همه شهیدان به پای این نهال ریخته شده است شما از این نهال خوب حفاظت نمایید. و ما همه به این امید می‌جنگیم و می‌رزمیم و به پیش می‌رویم و به این امید هم طالب شهادت هستیم که بعد از شهادت آقایمان بر سر بالینمان خواهد آمد و گنهکارانی چون مرا شفاعت خواهد نمود. 
 61/4/22 محمدعلی حاتمی