kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
ایران – ژاپن ساعت 17 روز جمعه در قطر به مصاف یکدیگر می‌روند

نبرد دشوار برای نزدیک شدن به المپیک

تیم فوتبال امید ایران در شرایطی روز جمعه برابر ژاپن صف‌آرایی می‌کند که اهالی فوتبال امیدوار هستند ملی‌پوشان کشورمان با برتری مقابل حریف قدرتمند خود یک گام دیگر به المپیک نزدیک شود.

سرویس ورزشی-

سرمربی تیم فوتبال امید ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات انتخابی المپیک، روز جمعه از ساعت 17 به مصاف تیم ژاپن می‌رود. ایران که در گروه خود پس از قطر عنوان دوم را به خود اختصاص داد با ژاپنی دیدار می‌کند که در گروه دوم با کسب 9 امتیاز موفق شد به عنوان صدرنشین صعود کند.
ایران در صورت برتری برابر ژاپن علاوه بر راهیابی به جمع چهار تیم برتر مسابقات، یک گام دیگر به المپیک 2016 ریو نزدیک می‌شود. این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که تیم ما بیش از 4 دهه است که به مسابقات المپیک راه پیدا نکرده است.
خاکپور: این سخت‌ترین بازی ماست
پیش از برگزاری این بازی محمد خاکپور سرمربی تیم فوتبال امید در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: طبیعی است که بازی با ژاپن مثل تمام مسابقات دیگر سخت است. تیم‌هایی که به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند همگی قوی هستند و می‌توانند به المپیک صعود کنند. برای همین نمی‌توان گفت که این مسابقه سخت است و آن مسابقه آسان. تمام مسابقات سخت خواهد بود.
خاکپور درباره ارزیابی‌اش از سایر تیم‌های حاضر در این مسابقات، تاکید کرد: تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات قدرتمند هستند از جمله قطر و همچنین ژاپن و کره جنوبی که تیم‌های خطرناکی هستند. سرمربی تیم امید ایران در خصوص میزان شانس ایران برای صعود به المپیک هم گفت: صعود به المپیک ریودوژانیرو هدفی است که ما قبل از حضور در دوحه برای خودمان ترسیم کردیم و معتقدم تیم ایران می‌تواند به این هدف برسد.
خاکپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به رقابت‌های مرحله مقدماتی اشاره کرد و گفت: به نظرم تیم ایران در مرحله اول عملکرد خوبی داشت و به هدف اول خود یعنی صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. برای همین از عملکرد بازیکنانم هم از نظر کیفیت بازی و هم از نظر نتایجی که گرفتیم، راضی هستم. وی در پاسخ به این سئوال که «آیا هدف شما صعود به عنوان تیم دوم گروه خودتان به مرحله بعد بود؟» گفت: هدف ما صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی و عبور از مرحله گروهی بود. صرفنظر از اینکه ما تیم اول یا تیم دوم باشیم، مهم صعود به مرحله بعد بود.
سرمربی تیم فوتبال امید ایران در پاسخ به این سئوال که «چطور صعود به عنوان تیم اول یا دوم برای شما تفاوتی ندارد در حالی که در تعیین حریف مرحله بعد تاثیر دارد؟» گفت: تیمی که بخواهد به المپیک صعود کند باید آماده باشد و برایش بازی با هیچ تیمی تفاوتی نکند. برای همین ما آماده بازی با تیم‌های دیگر هستیم  حالا این تیم ژاپن باشد یا هر تیم دیگری چرا که ما بازیکنان سطح بالایی داریم.
سرمربی ژاپن:بازی سختی داریم
در سوی دیگر میدان، «ماکوتا تاگوراموری» سرمربی تیم امید ژاپن گفت: خوشحالم که توانستیم دور مقدماتی را باکسب حداکثر امتیاز در گروهی که بسیار دشوار بود، به اتمام برسانیم و به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کنیم. وی درباره رویارویی با ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی هم گفت: طبیعی است که بازیکنان را باید قبل از این مسابقه سخت، آماده کنم. ما نقاط ضعف و قوت ایران را شناسایی می‌کنیم تا با پیروزی برابر این تیم به جمع چهار تیم برتر مسابقات راه یابیم.
پاداش ویژه برای برتری برابر ژاپن
اما حساسیت بازی تیم‌های ایران و ژاپن موجب آن شد که علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کند در صورت برتری تیم امید برابر ژاپن، پاداش ویژه‌ای به بازیکنان اهدا می‌شود. وی در توضیح بیشتر این موضوع یادآور شد: در شرایط حاضر به هیچ چیزی جز شکست ژاپن فکر نمی‌کنم و در صورت شکست ژاپن پاداشی برای بازیکنان تیم امید مصوب شده که به آنان پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: از نظر فنی در خصوص تیم امید چیزی نمی‌گویم زیرا کادر فنی باید نظر بدهد و برای من نتیجه مهم است که تاکنون نتیجه را تیم گرفته است. اسدی تصریح کرد: با همبستگی که بین بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال امید وجود دارد و روحیه‌ای که از آنان سراغ دارم با شکست ژاپن با اقتدار به مرحله بعد راه خواهند یافت.