kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

گرامیداشت عملیات کربلای 5 با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی

مراسم گرامیداشت کربلای 5 با حضور جانشین نیروی زمینی ارتش و در جمع وابستگان نظامی کشورهای خارجی در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.


امیر کیومرث حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش در مراسم بازدید وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در ایران که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز با چهره جدیدی از تهدیدات در فضای جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم، این جنگ‌ها، جنگ‌هایی است که آمریکا آن را به منطقه ما تحمیل کرده است.
امیر حیدری تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی برای دفع هرگونه تهدید مشابه با انجام رزمایش‌ها و تمرینات تاکتیکی مداوم، خود را برای مقابله با هرگونه تهدید آماده می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوزه متجاوز را به خاک بمالد. ما باید آمادگی خود را افزایش دهیم و این مسئله برای ما یک باور و یک یقین است.
به گزارش تسنیم، جانشین نیروی زمینی ارتش سال هفتم جنگ را سال سرنوشت‌سازی عنوان کرد و گفت: در این سال نبرد ما با دشمن تعیین‌کننده جنگ بود. عملیات کربلای 5 که در سال 65 با حضور بیش از 100 گردان با رمز الزهراء (س) آغاز شد به لحاظ اهمیت دشمن در 5 خط پدافندی در مقابله با رزمندگان اسلام آماده شد. دشمن در این عملیات با رها کردن آب در منطقه سعی داشت این عملیات را غیرممکن سازد اما رزمندگان کفرستیز جمهوری اسلامی تحت فرمان امام خمینی (ره)توانستند در روز اول عملیات از خطوط پدافندی یک و دو عبور کرده و در روز هفتم عملیات، دشمن را مجبور به ترک منطقه کند.
امیر حیدری افزود: در پی این عملیات که در تاریخ 2/11/65 یعنی پس از گذشت 13 روز رزمندگان اسلام به 12 کیلومتری بصره رسیدند. آمریکایی‌ها در عملیات کربلای 5 برای جلوگیری از سقوط بصره و شکست صدام، ناو هواپیمابر جان اف‌ کندی را به خلیج فارس اعزام کردند و روزنامه‌های آمریکایی و رسانه‌های آمریکایی نوشتند که آمریکا آماده است در صورت سقوط بصره وارد جنگ با ایران شود اما هیچ غلطی نکردند.