kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

زمین در دشت یزد - اردکان نشست کرد

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: برداشت‌های بی‌رویه و افت سطح آب زیرزمینی به ویژه در دشت یزد - اردکان موجب نشست زمین، ایجاد شق و شکستگی‌ها در این منطقه شده است.


«محمدرضا حکیمی» در نشست مشترک مسئولان و نمایندگان چاه‌های کشاورزی شهرستان اشکذر با اشاره به فقر بارندگی در استان، اظهار کرد: از عمده عوامل کمبود آب، قرار گرفتن کشور در منطقه جغرافیایی خشک و نیمه خشک، بارش‌های کم و نداشتن آب‌های سطحی است. در این شرایط برای استفاده بهینه از آب کشاورزی باید روش‌های آبیاری از سیستم سنتی به مدرن و الگوی کشت از گیاهان پرآبخوره به کم‌آبخوره تغییر کند.
وی همچنین نصب کنتورهای هوشمند آب را یکی دیگر از راه‌های موثر در مصرف بهینه آب کشاورزی خواند و ادامه داد: با ادامه روند کنونی، آبی برای نسل‌های آینده باقی نمی‌ماند.
فرماندار اشکذر نیز در این نشست اظهار کرد: سیاست‌های سختگیرانه وزارت نیرو جهت حفظ منابع آب برای نسل‌‌های آینده و حفظ منافع کشاورزان است.
محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان خاتم در نصب کنتور هوشمند آب، افزود: مردم شهرستان خاتم به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست‌های وزارت نیرو جهت مصرف بهینه آب و در جهت منافع کشاورزان است و کشاورزان اشکذری نیز باید بدانند نصب کنتور هوشمند آب برای آنان ضرر و زیانی ندارد.