kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

تامین هزار و 860 میلیارد ریال اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به بوشهر

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در سال‌جاری تاکنون هزار و 860 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب پروژه‌های سفر دی‌ماه سال گذشته رئیس‌جمهوری این استان تامین شده است.


محمدحسن باستی افزود: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان بوشهر شش هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 11 پروژه تعهدی در این استان مصوب شد که از این میزان تاکنون دو هزار و 160 میلیارد ریال به استان ابلاغ و از این رقم نیز 86 درصد (معادل هزار و 860 میلیارد ریال) در اختیار استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع دو هزار و 483 پروژه مصوب استان بوشهر تا پایان امسال باید 598 پروژه به بهره‌برداری برسد.
باستی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه‌ها که شامل طرح‌های نیمه تمام سالهای گذشته از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری، دانشکده‌های معماری و فنی و مهندسی بوشهر و بیمارستان دیر است در سال جاری سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: اعتبارات مصوب امسال استان بوشهر از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پنج هزار و 845 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 38/2 درصد در بخش‌های مختلف تخصیص یافته است. باستی اظهار کرد: یک‌سری پروژه‌های استان که در سالهای گذشته اجرا شده‌اند توجیه اقتصادی ندارند، از جمله احداث 25 سالن ورزشی روستایی است که هم‌اکنون 17 سالن معطل مانده است و باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.
وی از اجرای 8 محور بزرگراهی در استان بوشهر خبر داد.