kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

ایهود اولمرت به جرم فساد روانه زندان شد

دادگاه عالی تجدیدنظر رژیم صهیونیستی با بررسی اتهامات ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق این رژیم، وی را به 18 ماه حبس محکوم کرد.


دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز گذشته در جلسه تجدیدنظر محاکمه ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل حکم 6 سال حبس وی درخصوص پرونده فساد مالی را به 18 ماه حبس کاهش داد.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، براساس حکم دادگاه عالی اسرائیل اولمرت همچنین به پرداخت غرامت‌ مالی به ارزش 200 هزار شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) محکوم شد. پیش‌تر دادگاه مرکزی قدس اشغالی درخصوص پرونده فساد ایهود اولمرت وی را به 6 سال حبس به اتهام پرداخت رشوه محکوم کرد اما وکلای مدافع اولمرت با رد این حکم درخواست تجدیدنظر در این خصوص ارائه دادند. اولمرت از 15 ماه فوریه (بهمن ماه) برای تحمل 18 ماه زندان روانه زندان خواهد شد.اولمرت اولین کسی است که در رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر بوده و پس از ترک منصب خود به جرم فساد به تحمل حبس و زندان محکوم می‌شود.اتهامات وی به زمانی مربوط می‌شود که شهردار بیت‌المقدس و وزیر تجارت رژیم صهیونیستی بوده است. اولمرت بین سال‌های 2006 تا 2009 نخست‌وزیر این رژیم بود. انتظار می‌رود اولمرت حکم خود را در زندانی که «موشه کاتساو» رئیس سابق رژیم صهیونیستی در آن حبس بود، جدا از زندانیان دیگر بگذراند. کاتساو در سال 2010 به جرم فساد اخلاقی به هفت سال زندان محکوم شد.