kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
با افتتاح قطار سریع‌السیر انجام می‌شود

سفر از اصفهان به تهران در 90 دقیقه

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این استان با داشتن 11 هزار و 500 کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌های شریانی اصلی و روستایی یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های حمل و نقلی کشور را به خود اختصاص داده است.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الله غلامی در نشست با خبرنگاران با اشاره به رتبه اول حمل و نقل بار و رتبه اولی جابه‌جایی مسافر در این استان است و این در حالی است که اعتباری که برای راه‌های استان اختصاص داده شده است جوابگوی نیازها نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به فرسوده بودن ماشین‌آلات راهسازی گفت: این امر، هزینه‌های بالایی را برای تعمیر به ما تحمیل می‌کند.
وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم استان که سال‌ها معطل مانده آزادراه شرق اصفهان است که آزادسازی این پروژه مهم در دست اقدام قرار گرفته است.
غلامی گفت: آزادراه شرق اصفهان که از آزادراه نطنز آغاز شده و به بزرگراه اصفهان- شیراز بعد از سه راهی مبارکه وصل می‌شود بخش عمده‌ای از ترافیک سنگین را بدون اینکه به محدوده‌های شهری منتقل شود کنترل می‌کند.
وی اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه را 350 میلیارد تومان با مشارکت 70 درصدی صندوق بازنشستگی کشوری و 30 درصدی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: به زودی کار اجرایی آن آغاز می‌شود.
غلامی همچنین با اشاره به پروژه آزادراه غرب استان و با بیان اینکه بیش از 90 درصد آن آزادسازی شده است گفت: 10 درصد باقی مانده شامل 18 کیلومتر با تعامل فولاد مبارکه مرتفع شده است.
وی درباره راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران نیز گفت: اجرای این پروژه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دسته اولی کشور با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی در دست اقدام است.
غلامی گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران با سرعت 250 کیلومتر در ساعت به مدت 90 دقیقه مسافران را از اصفهان به تهران منتقل می‌کند.