kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد

آغاز ساخت نیروگاه‌های اتمی مشترک با روسیه در هفته آینده

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از آغاز ساخت نیروگاه‌های اتمی مشترک با روسیه در هفته آینده خبر داد.


«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با رادیو گفت وگو با بیان اینکه اقدامات فنی در کنار مذاکرات سیاسی و اقتصادی در جریان است، گفت: اقداماتی که بازگشت پذیری آن در آینده با مشکل مواجه نخواهد شد، اجرایی و باعث شد وضعیت خوبی را در کاهش سانتریفیوژها کسب کنیم.
کمالوندی اقدامات صورت گرفته در حوزه مبادله مواد غنی شده با کیک زرد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اینک کیک زرد را تحویل گرفته ایم و تا نهایی شدن یکسری اقدامات مد نظر داریم که باید اجرایی شود. وی با اشاره به جزئیات مورد بررسی در حوزه مبادلات، بیان داشت: «این تصمیمات در یک چک لیست مشترک نهایی شده و ظرف امروز فردا در وضعیتی قرار می‌گیریم که بدانیم دقیقا چه اقداماتی باید اجرایی شود.» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روند پیش روی اقدامات اجرایی را خوب و مثبت خواند و تصریح کرد که ظرف هفته آینده کارها به پایان برسد.
به گزارش تسنیم، کمالوندی با اعلام اینکه قرار است کل اقدامات در خصوص رآکتور اراک را خودمان اجرایی کنیم، ادامه داد: اینکه چینی‌ها با ما همراه هستند، بدین معنا نیست که قرار است چین باز طراحی را انجام دهد؛ این کار از سوی مهندسان داخلی صورت می‌گیرد و چین قرار است در نهایت نظارت کند.
وی در پایان این گفت وگوی رادیویی از کلنگ‌زنی ساخت دو نیروگاه مشترک با روسیه ظرف هفته آینده خبر داد.