kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
همه غافلگیر شدند

هلاکت 165 مزدور دیگر آل‌سعود در حملات موشکی دقیق انصارالله

هنوز سعودی‌هااز شوک حمله موشکی روز جمعه انقلابیون یمنی که به هلاکت 180 نظامی عمدتاً سعودی و اماراتی منجر شد خارج نشده بودند که خبر رسید با حمله دقیق موشکی انقلابیون به متجاوزان 165 تن دیگر از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند.


به دنبال نقض آتش‌بس از سوی سعودی‌ها برای ششمین روز متوالی، ارتش یمن بار دیگر پایگاه متجاوزان و مزدوران سعودی را با دو موشک بالستیک هدف قرار داد. به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی دیروز از کشته و زخمی شدن «ده‌ها» تن از متجاوزان و مزدوران عربستان در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه آنها در مأرب و منطقه مرزی «الطوال» خبر داد. براساس این گزارش یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تداوم نقض آتش بس از سوی عربستان، دو موشک بالستیک از نوع «قاهر» به مرکز تجمع متجاوزان در منطقه صافر مارب و منطقه مرزی الطوال شلیک کردند.
در حمله موشکی به پایگاه مزدوران در صافر مارب، سامانه کنترل هواپیماهای بدون سرنشین و تعدادی از خودروهای ائتلاف سعودی‌ها منهدم شد. براساس آمارهای اولیه در حمله موشکی  86 تن از متجاوزان و مزدوران کشته شدند. در این حمله،  هشت هلی‌کوپتر آپاچی و دو هواپیما و دو تانک پیشرفته متجاوزان نیز منهدم شد.
 در حمله موشکی ارتش یمن به پایگاه مزدوران در منطقه مرزی الطوال نیز 79 نفر از متجاوزان و مزدوران کشته و 100 نفر زخمی شدند که حال آنها وخیم گزارش شده است. در چند هفته گذشته نیز انقلابیون یمنی در دو حمله کوبنده موفق شدند بیش از 300 نفر از متجاوزان را به هلاکت برسانند. در میان کشته شدگان چندین فرمانده ارشد سعودی و اماراتی حضور دارند. طی یکی دو هفته گذشته نزدیک به 500 نفر از مزدوران اماراتی، آفریقایی، کلمبیایی و نظامیان بلک‌واتر به هلاکت رسیده‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
اعزام مزدوران کلمبیایی
به دنبال این ضربات مهلک خبر می‌رسد، امارات بار دیگر بخشی از نیروهای خود را از این جنگ خارج کرده است. دو افسر سابق کلمبیایی و یک کارشناس امنیتی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفتند امارات مخفیانه 300 مزدور کلمبیایی برای جنگ در یمن به نیابت از ارتش خود اعزام کرده است.
 به گفته این منابع، امارات مبالغ هنگفتی برای تشکیل «ارتشی ویژه از سربازان آمریکای جنوبی آموزش دیده و متبحر در جنگیدن» پرداخت کرده است.
به گزارش تسنیم، یکی از این افسران کلمبیایی که در اواخر دهه 90 ارتش را رها و بعد از آن به استخدام شرکت بلک‌واتر درآمده است اعلام کرد: «امارات جذب کلمبیایی‌ها را از سال 2010 در پایگاهی در شهر نظامی زاید  آغاز کرده است.» وی گفت: «امارات بعد از کشته شدن نظامیان خود در حمله موشکی انصارالله به مارب، 300 نفر از نظامیان کلمبیای را به یمن اعزام و آنها را در بندر عدن مستقر کرد.»
 این منبع اظهار داشت، امارات در ابتدا برای اعزام 800 کلمبیایی به یمن برنامه‌ریزی کرده بود اما بسیاری از سربازان کلمبیایی با این امر مخالفت کردند و گفتند که جنگ در یمن بر خلاف مفاد قراردادشان است.