kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
رئیس پلیس آگاهی ناجا:

۷۰ درصد قتل‌های امسال رمزگشایی شد

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اعلام اینکه ۲۵ درصد از خودروهای سرقتی ۲۴ ساعت بعد از سرقت کشف می‌شوند، افزود: ۷۰ درصد از پرونده‌های قتل امسال رمزگشایی شده‌اند.



به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی دیروز در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف بالغ بر ۹۷ درصد وقوع قتل در سال جاری تاکنون، گفت: ۷۰ درصد از این کشفیات مربوط به وقوع قتل‌های امسال بوده و ۲۷ درصد از کشفیات هم مربوط به پرونده‌های سال‌های گذشته می‌شود.
وی با اعلام اینکه در جرایم جنایی، کمیت به تنهایی ملاک نیست، افزود: هر پرونده ارزش مشخص به خود را دارد، تا جایی که ارزش برخی پرونده‌های جنایی و تجاوز به عنف با توجه به درگیری خانواده‌ها در این پرونده‌ برای پلیس بسیار بالاست.
مقیمی افزود: برخی از پرونده‌ها در استان به نتیجه نمی‌رسند و برای حصول نتیجه و دستگیری متهمان، مشروط به استفاده از تمام توان پلیس آگاهی در استان‌های همجوار نیز هستیم، از این رو شاهد کندی روند رسیدگی به پرونده‌ها می‌باشیم.
۲۵ درصد خودروهای مسروقه ۲۴ ساعته کشف می‌شوند
رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه در زمینه آماری فقط در بحث جرایم خرد از قبیل سرقت لوازم داخل خودرو شاهد افزایش بوده‌ایم، افزود: تلاش همکارانم در پلیس آگاهی به حدی است که ماموران موفق می‌شوند ۲۵ درصد از خودروهای مسروقه را در همان ۲۴ ساعت اولیه کشف و به صاحبان خود بازپس دهند.