kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

قهرمان انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» با الهام از شخصیت قاسم سلیمانی به تصویر کشیده شده است(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان انیمیشن «خلیج فارس 2» اعلام کرد که قهرمان این اثر، با الهام از شخصیت سرلشگر قاسم سلیمانی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار کیهان، چند روز قبل رسانه‌ها اعلام کردند که انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» با موضوع جنگ دریایی ایران و آمریکا و با نمایش شخصیت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در راه جشنواره فیلم فجر است. این درحالی است که سرلشگر سلیمانی پیش از این و در واکنش به اثر سینمایی دیگری، اطلاعیه‌ای را صادر و اعلام کرده بود که نسبت به نمایش خود در آثار هنری، رضایت ندارد.
فرهاد عظیما کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان ، در این زمینه تأکید کرد: قهرمان انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» خود شخصیت حاج قاسم سلیمانی نیست، بلکه این شخصیت با الهام از مرام و منش قاسم سلیمانی خلق شده است. در واقع، شخصیت قاسم سلیمانی به قدری بزرگ است که ما نمی‌توانیم آن را در یک اثر هنری نمایش دهیم.
وی افزود: قاسم سلیمانی، نماد ایستادگی و مقاومت و متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است و در این دوره و زمانه ما به شناخت چنین شخصیتی نیاز داریم.
عظیما ادامه داد: خبر ساخت انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» در رسانه های آمریکایی و صهیونیستی بازتاب یافته و آنها ابراز عصبانیت کرده اند که این نشان می دهد مسیر ما درست است. وی همچنین از اتمام تولید کار خبر داد و گفت: پروژه تولید «نبرد خلیج فارس 2» هم اکنون در مرحله ویرایش نهایی است و ان‌شاءالله در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور خواهد یافت.
عظیما همچنین درباره بودجه تولید این اثر هم تصریح کرد: «نبرد خلیج فارس 2» با بودجه بخش خصوصی و بدون هیچ گونه حمایت دولتی تولید شد. ما بودجه این کار را از طریق فروش آثار قبلی از جمله «نبرد خلیج فارس 1» و «پیام راشل کوری» تأمین کردیم.