kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
در پی تذکر رهبر انقلاب صادر شد

دستور روحانی برای ممنوعیت اردوهای مختلط دانشجویی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: رئیس‌جمهور در جلسه شورا ماموریت داد که گزارش مستندی در زمینه اردوهای مختلط دانشجویی آماده، تذکر رهبر انقلاب در این باره پیگیری و به‌طور حتم از برگزاری این اردوها جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام دین رحمت و صلح است و نباید اجازه داد این اقدامات به‌ویژه در اروپا و آمریکا که محل زندگی شمار زیادی از  مسلمانان است باعث افزایش اسلام‌هراسی شود.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست بر ضرورت مبارزه همگانی با پدیده شوم تروریسم در عرصه جهانی تاکید می‌کند، افزود: ایران به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم است، فعالیت‌های تروریستی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را محکوم می‌کند و با این‌گونه فعالیت‌های تروریستی با جدیت مقابله خواهد کرد.
روحانی بر ضرورت مقابله جدی‌تر با تروریست‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: باید بررسی شود که داعش برای تداوم اقدامات تروریستی، منابع مالی و تسلیحات نظامی خود را از چه منابعی تامین می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با زبان فارسی شناخته می‌شود، ابراز داشت: گسترش زبان فارسی یکی از وظایف ملی، انقلابی و دینی بوده چرا که این زبان حاصل ملیت و اسلامیت ماست. همچنین محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: بحث اصلی این جلسه پیرامون وضعیت زبان فارسی در خارج از کشور بود. تا قبل از شکل‌گیری بنیاد سعدی تعداد نهادهای فعال در این زمینه بسیار زیاد بود که بعضا این نهادها براساس یک مدل مشترک حرکت نمی‌کردند.
مخبر دزفولی گفت: در جلسه، گزارش راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص فعالیت‌های بنیاد سعدی توسط آقای حداد عادل و همکاران این بنیاد ارائه شد.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: زبان فارسی امروز در بعضی کشورها به عنوان زبان دوم معرفی شده است و دانش‌آموزان آن را در این کشورها، به عنوان زبان دوم آموزش می‌بینند.
 وی خاطر نشان کرد: موظف شدن بنیاد سعدی برای ایجاد روش‌های ساده و غیرآکادمیک برای آموزش زبان فارسی ویژه گردشگری و تجارت و همچنین استفاده از فناوری‌های جدید برای یادگیری زبان فارسی از دیگر موارد مورد تاکید توسط رئیس جمهور بود.
مخبر دزفولی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تذکر رهبر انقلاب درخصوص اردوهای دانشجویی مختلط و اینکه آیا شورا در این زمینه اقداماتی را انجام داده است، تاکید کرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس‌جمهور ماموریت دادند که گزارش مستندی در این زمینه از مواردی که اتفاق افتاده است آماده شود و تذکر رهبر انقلاب پیگیری شود تا حتما جلوی این موارد گرفته شود.