kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

بهره‌برداری از 3 هزار طرح اقتصاد مقاومتی سپاه در سیستان و بلوچستان

یک هزار و 235 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی و سه‌هزار طرح اقتصاد مقاومتی اجرا شده در استان سیستان و بلوچستان در مراسمی به صورت متمرکز با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جنوب شرق کشور در این مراسم که در دانشگاه فردوسی سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: این طرح‌های عمرانی محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی با هدف خدمت به مردم مناطق محروم استان اجرا شده است.
سرتیپ پاسدار محمد مارانی افزود: برای اجرای این طرح‌ها 240میلیارد ریال از محل منابع داخلی سپاه هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با استقرار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه درسیستان و بلوچستان از سال 1387 تاکنون زمینه اشتغال پنج‌هزار و 522 نفر از مردم این منطقه به طور مستقیم فراهم شده است.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق افزود: سپاه در کنار تامین امنیت به فکرمعیشت، درمان و رفاه مردم منطقه است.
مارانی ادامه داد: این قرارگاه همچنین در کنار فعالیت‌های اقتصادی تاکنون 18 بیمارستان صحرایی برای خدمت به سلامت مردم در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: از این تعداد 16 بیمارستان در مناطق محروم جنوب سیستان و بلوچستان و دو بیمارستان در شمال استان خدمات ارائه می‌کنند.
مارانی افزود که تا پایان سال جاری هشت بیمارستان صحرایی دیگر نیز در این استان آماده ارائه خدمات به مردم محروم سیستان و بلوچستان می‌شود.