kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

واکنش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی به بداخلاقی و شیطنت برخی رسانه‌ها

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با انتشار نامه‌ای خطاب به رسانه‌ها، مطبوعات و فعالان در فضای مجازی اعلام کرد که «makarem.ir» مرجع رسمی و مورد تأیید جهت دسترسی به اصل اخبار، بیانیه‌ها و فتاوای این مرجع تقلید است.

به گزارش خبرگزاری رسا، در بخشی از این نامه آمده است: نظر به اینکه انتخاب تیتر برای اخبار تأثیر بسیار زیادی در برداشت خواننده از مطلب دارد، لازم است از درج تیترهایی که القا‌کننده برداشتی مغایر با روح خبر می‌باشد اجتناب شده و تیترهایی استفاده شود که مطابق با متن و روح خبر باشد. در غیراین صورت کار آنها بر خلاف اصول اخلاقی است.
این بیانیه می‌افزاید: از آن اسفناک‌تر زمانی است که تغییر و تصرفی در متن سخنان و بیانیه‌های معظّم له صورت پذیرد که در این صورت مسئولیت شرعی و قانونی آن بر عهده منتشر کنندگان می‌باشد.
گفتنی است، در پی سخنان اخیر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در درس روز چهارشنبه هفته گذشته درباره برجام، برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در شیطنتی آشکار و اقدامی غیراخلاقی، اظهارات این مرجع تقلید را بازتاب داده بودند که واکنش‌های بسیاری را در سطح رسانه‌ها و مطبوعات به دنبال داشت.