kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷

گزارش عفو بین‌الملل از اعدام‌های میدانی فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرده که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در بحبوحه ناآرامی‌ها اقدام به اعدام میدانی فلسطینیان می‌کنند.

سرویس خارجی-

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل به شواهد و قرائنی اشاره شده که ثابت می‌کند برخی حوادث منجر به قتل فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها به‌ویژه در کرانه باختری، در نتیجه «عملیات اعدام میدانی» بوده است!
در گزارش سازمان عفو بین‌الملل همچنین آمده که، طی کمتر از یک ماه گذشته، تجاوزات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی به حد «غیرقابل قبولی» رسیده است.
منابع خبری فلسطینی نیز تاکید کردند که رژیم صهیونیستی به قتل‌عام گسترده فلسطینی‌ها روی آورده و هر فلسطینی را به بهانه اینکه «درصدد» عملیات استشهادی است، فورا هدف قرار داده و وی را به شهادت می‌رساند.
کنست
پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اما در ادامه تصویب قوانین نژادپرستانه و ظالمانه علیه ملت فلسطین و در راستای تلاش‌های خود برای متوقف کردن عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان، قانون «حبس کودکان فلسطینی» که اقدام به پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیستی می‌کنند را هم تصویب کرد.
به گزارش تسنیم، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره  نوشت «این قانون تا سه سال برای هر کودک فلسطینی که محکوم به دست داشتن در عملیات‌های پرتاب سنگ علیه نظامیان صهیونیست شود، قابلیت اجرایی خواهد داشت.»
«ایلیت شاکید» وزیر دادگستری رژیم اشغالگر قدس نیز تصریح کرده که «سن کودکان ارتباطی به ما ندارد و مهم این است که آنها باید برای مقابله با عملیات‌های مقاومتی محاکمه شوند.»
درگیری در نابلس
روز گذشته درگیری‌های خشونت‌بار در اطراف آرامگاه حضرت یوسف(ع) واقع در منطقه شرقی شهر نابلس بین جوانان و نظامیان رژیم اشغالگر به وقوع پیوست.
این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که نیروهای اشغالگر صهیونیست برای حمایت از شهرک‌نشینانی که به این منطقه وارد شده بودند یورش بردند. شاهدان عینی می‌گویند یک گروه از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به همراه اتوبوس‌های شهرک‌نشینان وارد شهر نابلس شدند و نیروهای اشغالگر شروع به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله جنگی به سمت جوانان فلسطینی کردند و همچنین تعدادی را در داخل اردوگاه بلاطه تحت تعقیب قرار دادند.
از سوی دیگر نیروهای اشغالگر به دیگر مناطق کرانه باختری نیز حمله کرده و با یورش به خانه‌های فلسطینیان با آنان درگیر شدند.
به گزارش فارس، جوانان فلسطینی در الخلیل نیز یک خودروی صهیونیست‌ها را پس از سنگ‌باران به آتش کشیدند.
صهیونیست‌‌ها همچنین به شهر جنین در شمال کرانه باختری هجوم بردند و سه جوان فلسطینی را بازداشت کردند.
در درگیری‌های میان نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری دست‌کم 30 نفر مجروح شدند.
از آغاز انتفاضه قدس تاکنون که 34 روز از عمر آن می‌گذرد 74 فلسطینی شهید و هزاران تن مجروح شده‌اند.
روز گذشته نیز یک شهرک‌نشین صهیونیست به ضرب چاقو در شهر «نتانیا»‌ نزدیک تل‌آویو زخمی شد.
سرقت اعضای بدن
منابع پزشکی در فلسطین نیز اعلام کردند که رژیم صهیونیستی اعضای پیکر شهدای فلسطینی را قبل از تحویل سرقت می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی «اف.پی.‌آی»، جراحات نامحسوسی روی پیکر شهدا دیده شده است که بعد از معاینات پزشکی روشن شده که قرنیه و دیگر اعضای آنان سرقت شده است.