kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* جان کری می‌گوید، انتقال سیاسی بدون اسد هدف نشست وین است. موگرینی هم می‌گوید، مشارکت ایران برای انتقال سیاسی در سوریه ضروری است. این اظهارات نشان می‌دهد که سناریوی برجام به دهان آنها مزه کرده و می‌خواهند این سناریو را به سایر مسائل در قبال ایران تعمیم دهند و می‌خواهند ایران را در بازی سیاسی کنار گذاشتن اسد با عنوان انتقال و جابه‌جایی، قرار دهند. لذا باید هوشیار بود در دام این حامیان تروریسم نیفتاد.
6218---021
* آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر، آلمان و... حامیان پروپاقرص تروریست‌های تکفیری، داعش، النصره و... هستند که برای تضمین و بقای اسرائیل شبانه‌روز پول، سلاح و آموزش و نیرو هزینه ‌کرده و به داعش تزریق می‌کنند. راه حل بحران سوریه تنها و تنها قطع حمایت‌های این کشورهای حامی تروریسم از گروه‌های تروریستی مزبور است.
6218---021
* خطاب به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باید گفت: مشکل بحران سوریه دخالت بی‌جای آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش از جمله انگلیس در تسلیح گروهک‌های تروریستی است. حل بحران سوریه فقط یک راه حل دارد آن هم بیرون راندن وابستگان به آمریکا و قطع کردن پای آنها از منطقه است.
8979---081
* حمله جیش‌المختار به پایگاه لیبرتی بهترین خبری بود که مردم ایران را شاد کرد چرا که در بهترین موقعیت زمانی بود. ولی ای کاش عزیزان جیش‌المختار این حمله را سنگین‌تر انجام می‌دادند و 200 فروند کاتیوشا شلیک می‌کردند تا یک نفر هم از تروریست‌های منافق زنده باقی نمی‌ماندند. نکته قابل توجه در این میان موضع جان کری در محکومیت به هلاکت رساندن این منافقین جنایتکار و قسی‌القلب است.
4937---021
* آگاه باشید که هدف کشورهای اروپا و آمریکا از تجارت با ایران نجات دادن اقتصاد بیمار خودشان است نه کشور ما. نباید ساده‌لوحی کرد.
سرابی
* حضور وقیحانه وزیر اسبق امور خارجه انگلیس در ایران و آزاد گشتن در شهرهایی مثل اصفهان و شیراز، یکی از پازل‌های نفوذ فرهنگی دشمن در کشور ماست که نیروهای عملیاتی ما باید دقت بیشتری نسبت به آن به خرج دهند.
0219---031
* در اخبار خواندیم که نمایندگان مجلس از سفر جک استراو  به ایران و پهن کردن فرش قرمز و ادعای خلیج عربی وزیر خارجه آلمان گله‌مند هستند، اگر مجلس هم مثل ما فقط گلایه کند، پس فرق نمایندگان با مردم چیست؟ مجلس باید تصمیم بگیرد و قاطعانه برخورد کند.
2340---0912
* با دیدن عکس‌های وزیر خارجه اسبق روباه پیر انگلیس خبیث در یزد شهر دارالعباده و دیگر شهرهای مذهبی آن هم در ایام سوگواری سالار شهیدان به حال مسئولین یزد تاسف خوردم.
عسگری- یزد
* آمریکا از طریق جاسوسانی که در قالب‌های مختلف سیاسی- اجتماعی- توریست، دیپلماتیک، اقتصادی و... به ایران اعزام می‌کند و بعضا از چشم‌های امنیتی ما هم به دور است تلاش دارد مراکز راهبردی و استراتژیک ایران را شناسایی کند و با طولانی کردن برخی از مسائل به انتظار فرصت برای زدن ضربه نظامی به ایران بنشیند اما کور خوانده است. این خیالی واهی است.
2539---021
* رژیم پلید آل سعود با تایید حکم اعدام آیت‌الله شیخ باقرالنمر مجاهد شیعه عربستانی خشم و انزجار جهان اسلام را مضاعف کرد. این عالم مجاهد با تأسی از مولای مظلوم حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) و با تکیه بر قدرت ربوبی، پرچم اسلام و تشیع را برافراشت. به طور قطع و یقین این پرچم هرگز بر زمین نمی‌ماند.
6293---0938
* دولت حق پرستاری از مادران شهدا را به بهانه نداشتن بودجه حذف کرده است. چرا دولت به جای این کارها بودجه تشریفات خودش را کاهش نمی‌دهد تا مشکلی در خدمت‌رسانی به این مردم نجیب پیش نیاید؟
5447---0919
* جانباز 15 درصدم. در حال حاضر که پا به سن گذاشته‌ام آثار جراحت بیشتر خودنمایی می‌کند ولی از سوی بنیاد تا به حال هیچ خدماتی دریافت نکرده‌ام و متاسفانه بنیاد به افراد زیر 25درصد هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهد. انتظار می‌رود به امثال ما که پا به سن گذاشته‌ایم و آثار جراحات بیشتر خودنمایی می‌کند رسیدگی نمایند.
1709---0918
* نصیرآباد شهریار 24 اتوبوس دارد و ما برای رفت و آمد به تهران با مشکل زیادی روبه‌رو هستیم. اولا این اتوبوس‌ها با تاخیر حرکت می‌کنند. ثانیا تعداد آنها برای جمعیت نصیرآباد کم است. تقاضای رسیدگی داریم.
3015---021
* مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید تاکنون 400 میلیون تومان وام به بازنشسته‌ها پرداخت شده و در حال حاضر هم به آنها وام می‌دهیم. بنده به شعبه بانک رفاه مراجعه کردم ولی بانک می‌گوید، هنوز به ما چیزی ابلاغ نشده است.
4419---021
* چرا برای خرید خودرو 25 میلیون وام پرداخت می‌شود ولی برای ازدواج جوانان 3 میلیون که یا اعتباری است یا متقاضیان برای ضمانت با مشکل مواجه می‌شوند. دولت به دنبال رونق بخشیدن به شرکت‌های دولتی است یا حل مشکل ازدواج و اشتغال جوانان؟!
3893---0911
* بابت آگهی‌های تبلیغاتی که سازمان فنی - حرفه‌ای کشور بدون کسب اجازه از مشترکین تلفن همراه بر روی گوشی‌های آنان ارسال می‌کند مبالغی از محل شارژ این تلفن‌ها کسر می‌گردد. آیا این نوع کسب درآمد مشروع است؟
علی‌اکبر نجاری
* من یک جانبازم که حالت اشتغال در وزارت جهاد کشاورزی دارم. امیدوارم بیمه تکمیلی طلایی را که به کلیه جانبازان ادارات ارائه شده است به دیگر جانبازانی که از چنین حق و حقوقی برخوردار نیستند هم تعلق گیرد.
5795---0918
* فروش تراکم که از سوی شهرداری به تازگی باب شده است باعث تخریب فضای سبز و باغهای اطراف شهرها و داخل شهر می‌شود. در منطقه طرشت انتهای جناح و خیابان گلاب که باغهای توت زیادی وجود دارد در یک کوچه 6 متری و 4 متری اقدام به ساخت برج و خیابان کرده‌اند. تمام پلاک این مناطق به خیابان تبدیل شده و برای برج‌سازی مهیا می‌شود.
4658---0912
* یک بازنشسته فرهنگی هستم ولی متاسفانه آموزش و پرورش پاداش ما را به بهانه نداشتن بودجه پرداخت نمی‌کند. ما در شرایط بیمارداری و دارای جوان دم‌بخت و دانشجو هستیم از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.
3356---021
* بنده از کبودر آهنگ تماس می‌گیرم. وزیر آموزش و پرورش می‌گوید مدارس رایگان است. اما در مرحله عمل هرگز چنین چیزی نیست. فرزندم در کلاس سوم است مدیر مدرسه‌اش که دولتی است گفته اگر پول نمی‌آورید به مدرسه نیایید. فرزندم گریه می‌کند که اگر پول نبرم اجازه ندارم به کلاس بروم. واقعا چرا کسی توجه نمی‌کند. مگر آموزش و تحصیل در کشور ما رایگان نیست! چرا به بچه‌ها فشار می‌آورید؟
4713---081
* داخل پیاده‌رو اطراف میدان انقلاب تهران کتاب‌های مشکل‌دار قدیم و جدید زیادی به فروش گذاشته شده است. چرا مسئولان فرهنگی کشور مثل وزارت ارشاد نظارت و کنترلی ندارند و اقدام بازدارنده‌ای از سوی آنان دیده نمی‌شود؟ چرا همین اجازه را برای عرضه کتاب‌های مفید در سطح شهر به کانون‌های مذهبی نمی‌دهند؟
مینو
* در سال 72 قانون نظام پرداخت هماهنگ بین نیروهای رسمی و پیمانی تصویب شد ولی در هیچ دولتی این قانون اجرا نشده است. یک نیروی پیمانی الان ماهی یک میلیون و 400 حقوق می‌گیرد. چه توقعی است که در جامعه رونق ایجاد شود و از رکود خارج شویم. شما با این کار عامل رکود هستید. این قانون باید اجرا شود تا مشکلات جامعه از بین برود. تبعیض در یک شرکتی که دو نیرو یک کار واحد انجام می‌دهند و حقوق نابرابر می‌گیرند، معنایی ندارد.
4726---021