kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

59 سال از کشتار کفر قاسم گذشت(پرونده)

نیروهای اشغالگر صهیونیستی 59 سال پیش جنایت فجیعی را به کارنامه جنایت‌های وحشیانه خود اضافه کردند و با حمله به روستای «کفر قاسم» مردان، زنان و کودکانی که هنگام غروب به خانه‌هایشان باز می‌گشتند را به رگبار بستند.
ماجرا از این قرار است که 29 اکتبر 1956 نیروهای رژیم اشغالگر به روستای کفر قاسم نزدیک شهر «قلقیلیه» در جنوب «طولکرم» حمله کرده و با کشتار بی‌رحمانه ساکنان این روستا رسوایی‌دیگری را برای خود رقم زدند.
روستای کفر قاسم در منطقه خط سبز بین فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن واقع شده و... در روز جنایت صهیونیست‌ها، ساکنان این روستا دسته دسته یا به تنهایی از سرکار خود باز می‌گشتند که با کمین صهیونیست‌ها مواجه شده و در میان آنان چندین زن و کودک نیز به چشم می‌خورد. طبق اسناد و گزارش‌های موجود سربازان گارد مرزی اسرائیل طبق فرامین مافوق خود ابتدا از آنها سؤال می‌کردند که آیا اهل کفر قاسم هستند یا خیر که اگر جواب مثبت بود روستائیان بی‌خبر از همه جا به جرم نقض قوانین حکومت نظامی درجا تیرباران می‌شدند!
ارتش رژیم صهیونیستی در سال 1956 به دنبال فعالیت‌های شدید ضد صهیونیستی در مصر در یک همکاری آشکار با انگلستان و فرانسه، طرح یک تجاوز مشترک به خاک مصر را تدارک دیدند.
در همین زمان گاردهای مرزی اسرائیل بدون اعلام قبلی در شش روستای فلسطینی پست‌های ایست و بازرسی برپا کرد و در روستای کفرقاسم نیز حکومت نظامی اعلام شد در حالی که مردم این روستا از هیچ چیز خبر نداشتند.نظامیان صهیونیست در کمال شقاوت و بی‌رحمی بین ساعت 17 تا 18، 47 روستایی ساده را به رگبار بستند. با بالا رفتن آمار کشته‌شدگان سرانجام دستور توقف تیرباران‌ها صادر شد. درست مصادف با تیرباران روستائیان کفرقاسم ارتش رژیم صهیونیستی وارد خارک مصر شد و بدین ترتیب بود که بحران سوئز هم آغاز گردید.