kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

ده‌ها عضو یگان ویژه داعش خود را تسلیم ارتش سوریه کردند

نیروهای ارتش سوریه حدود 50 نفر از تروریست‌های آموزش‌دیده عضو «داعش» را در استان «قنیطره» به اسارت درآوردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، 50 تروریست آموزش‌دیده حرفه‌ای و عضو یگان ویژه داعش دیروز نزدیک روستای «ارنبی» در کمین ارتش سوریه گرفتار شدند و پس از آنکه سرکرده این افراد موسوم به «مجاهد ابن ضراع» به هلاکت رسید، همه 50 تروریست خود را تسلیم کردند.یک مقام ارشد اطلاعاتی ارتش سوریه، ضمن اعلام خبر فوق افزود:«تروریست‌های اسیر شده از حرفه‌ای‌ترین عناصر داعش بودند و همه مراحل آموزشی خود را در اردوگاه‌های آمریکایی منطقه «دیرالزور» واقع در شرق سوریه گذرانده بودند.»
براساس این گزارش، تروریست‌های اسیر شده دوره‌های کامل انفجار مین، جنگ انفرادی، عملیات تروریستی و انتحاری و جنگ‌های گروهی را آموزش دیده بودند و چندین عملیات در مناطق مختلف سوریه از جمله حسکه و دمشق انجام داده بودند.
دیروز ارتش سوریه در حد فاصل استان‌های «حماه» و «ادلب» نیز دست به پیشروی زد و طی آن، 37 تروریست تکفیری را از پای درآورد.
جنگنده‌های روسی هم دیروز و پنجشنبه مواضع داعش را در شهر «داربا» بمباران کردند و برای بار دوم مواضع تروریست‌ها را در جنوب سوریه و نزدیکی مرزهای اسرائيل هدف قرار دادند. وزارت دفاع روسیه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، شمار عملیات هوایی جنگنده‌های این کشور در سوریه طی 24 ساعت منتهی به پنجشنبه را 71 مورد اعلام کرد. براساس این گزارش در حملات مذکور 118 موضع تروریست‌ها بمباران شد.حملات یک ماهه جنگنده‌های روسی علیه تروریست‌ها در سوریه، شرایط را به نفع ارتش سوریه تغییر داده است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری به همراه رژیم صهیونیستی پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست‌های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره» و «داعش» را آغاز کردند که براساس گزارش‌ها، شهروندانی از 83 کشور در صفوف تروریست‌ها در عراق و سوریه می‌جنگند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین هلی‌کوپتر جنگی، میگ 24 و مجموعه‌ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست‌ها به کار گرفته است.
روسیه اعلام کرده که این همکاری‌ها در چارچوب مقررات بین‌المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.
براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات هوایی این کشور در سوریه طی یک ماه گذشته بیش از 1200 موضع تروریست‌ها منهدم شده است.
منابع خبری از آمریکا نیز گزارش دادند، به دستور باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، شماری ازتفنگداران آمریکایی موسوم به نیروهای ویژه با هدف حمایت از تروریست های به اصطلاح میانه رو ، به سوریه اعزام شدند.
نشست «وین» نیز که دیروز با هدف حل بحران سوریه برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافت. در این نشست نمایندگان 17 کشور، از جمله ایران، شرکت داشتند. این نخستین بار است که ایران در چنین نشستی شرکت کرده است.
سایر رویدادها
* گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد، داعش طی سه ماه گذشته 200 نفر از عناصر خود را اعدام کرده است.
* «ولادیمیر پوتین» رئيس‌جمهور روسیه تاکید کرد، ارائه هرگونه طرح سیاسی برای حل بحران سوریه، پیش از نابودی تروریسم، غیرمنطقی است.