kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

تشکیل ارتش عربی برای اشغال یمن توطئه مشترک سازمان ملل و عربستان

یک رسانه شناخته شده عربستانی اعلام کرده که رژیم‌های عرب حاشیه خلیج فارس با همکاری سازمان ملل درصدد تشکیل «ارتش عربی» برای اشغال یمن هستند.

 عربستان و متحدان این رژیم با چراغ سبز آمریکا و سکوت حمایت‌گرانه سازمان ملل از ششم فروردین برای اجرای اهداف سلطه‌جویانه خود بر یمن و بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری به قدرت، جنگ ویرانگری را علیه مردم بی‌دفاع یمن به راه انداخته و تا کنون علاوه بر شهید و زخمی کردن ده‌ها هزار نفر، میلیارد‌ها دلار به زیرساخت‌های آن خسارت وارد کرده‌‌اند، اما این حملات نه تنها تاثیری بر مقاومت و ایستادگی مردم، ارتش و کمیته‌های مردمی نگذاشته، بلکه نیروهای یمنی توانسته‌اند در عمق خاک عربستان نفوذ کرده و تعداد قابل توجهی از مواضع و پایگاه‌های نظامی سعودی را به کنترل خود درآورند. اجاره مزدوران «سودانی» و «کلمبیایی» از طرف سعودی‌ها نیز راه به جایی نبرده و متجاوزان در صحنه میدانی و نظامی تا کنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌‌اند تا جایی که مجبور شده‌اند به مزدوران یمنی خود به‌ویژه «عبدربه منصور هادی» برای حرکت در مسیر حل سیاسی بحران یمن چراغ سبز نشان دهند.
به گزارش تسنیم، در این زمینه منابع دیپلماتیک عربی فاش کردند «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده سازمان ملل در امور یمن، طرح تشکیل نیروهای عربی به‌بهانه «حفظ امنیت و ثبات» شهرهای یمن را بررسی می‌کند. این منابع گفتند ایده‌های مطرح شده براساس آنچه روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» اواخر هفته گذشته منتشر کرده بود، در بر گیرنده «استقرار نیروهای عربی برای مدت نامعلوم در یمن» است. بهانه رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس برای اشغال نظامی یمن این است که به‌زعم آنها نظامیان آنها در شهرهای یمن مستقر می‌شوند تا دولت یمن به بازسازی نیروهای  امنیتی، کنترل شهرها، بنادر و فرودگاه‌ها، تکمیل آموزش، آماده‌سازی و تسلیح ارتش برای به‌عهده گرفتن ماموریت حفظ امنیت پس از مرحله انتقالی اقدام کند. توطئه جدید سعودی‌ها که با کمک سازمان ملل در حال بررسی است، نشان‌دهنده این امر است که سعودی‌ها از عملیات نظامی ناامید شده‌اند.