kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
سیدحسن نصرالله:

برده آمریکا نمی‌شویم چون ولایت فقیه داریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، با تاسی به قیام امام حسین(ع) و تبعیت از ولایت‌ فقیه، طرح‌های آمریکایی، صهیونیستی، تکفیری را از خاورمیانه محو کرده و بر منطقه آقایی خواهیم کرد.

سرویس خارجی-

سیدحسن نصرالله در مراسم عزاداری عاشورا در جنوب بیروت بار دیگر با اعلام تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین(ع) بر مقاومت مقابل طرح اسرائیلی، آمریکایی، تکفیری در منطقه تاکید و با فریاد بلند اعلام کرد که ما برده آمریکا نیستیم، ما ولایت فقیه را داریم.
سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با ابراز تسلیت به امام زمان(عج) و رهبر انقلاب اسلامی در ایران که از وی به نام «رهبر حکیم» یاد کرد، از خانواده شهدا و رزمندگان مقاومت در جبهه‌های مختلف به‌خصوص در سوریه یاد کرد و گفت که «ما به مانند 1400 سال پیش همچنان بر حسین علیه‌السلام خواهیم گریست و بیعت خود را با امام حسین(ع) تجدید خواهیم کرد.»
دبیرکل حزب‌الله در سخنان خود بر چند محور مهم تاکید کرد‌و اولین محور را ایستادگی در کنار مردم فلسطین و انتفاضه آنان در مقابل اشغالگران اسرائیلی اعلام کرد.
وی گفت: در این روز بزرگ و به نام این جمعیت حسینی و زینبی اعلام می‌کنم که ایستادگی خود را در کنار مردم مظلوم و صبور فلسطین اعلام و انقلاب آنان را تایید می‌کنیم. از همه آزادگان دنیا می‌خواهیم که در کنار مردم فلسطین و حقوق مشروع آن بایستند و از آن حمایت کنند.
به گزارش فارس دبیرکل حزب‌الله محورهای بعدی سخنان خود را مقابله با طرح‌های آمریکا و اسرائيل در منطقه برشمرد و تاکید کرد که «جهاد علیه جنگ آمریکایی ادامه دارد» و افزود که «نه نتانیاهو و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند مانع مقاومت شود که سلاحی را که می‌خواهد به دست آورد و با آن با حماقت اسرائيل مقابله کند.»
نصرالله گفت: به نام این جمعیت‌های حسینی اعلام می‌کنیم که جهاد ما علیه جنگ تکفیری‌ها ادامه دارد. هر چقدر همه قربانیانش زیاد شود، بی‌شک بدون عقب‌نشینی و بدون هیچ تردیدی درباره پیروزی خود، تکفیری‌ها را شکست خواهیم داد.
نصرالله افزود: ما امروز فریاد انزجار خود از تجاوز آمریکایی سعودی به مردم مظلوم یمن را بلند می‌کنیم و کشتار عربستان در یمن را محکوم می‌کنیم. ما امروز به ایستادگی افسانه‌ای مردم یمن افتخار می‌کنیم و می‌گوییم که خون پاک آنان بر شمشیر طاغوت پیروز خواهد شد.
دبیرکل حزب‌الله همچنین با اشاره به دخالت نظامی عربستان در بحرین برای سرکوب مردم نیز گفت: ما اقدام عربستان در سرکوب کردن ملت انقلابی و راسخ‌ بحرین را محکوم می‌کنیم.ملتی که برخلاف شدت سرکوب در پی احقاق حق و آزادی و حاکمیت و کرامت خود است.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه صحبت‌های خود بار دیگر با تاکید بر آمادگی مقاومت، گفت که «ما حسینی‌ها و زینبی‌ها همه عرصه‌ها و میادین را پر می‌کنیم و جنگ‌های اسرائیل یا تکفیری‌ها ما را نمی‌‌لرزاند. ما شب و روز تلاش خواهیم کرد تا کرامت مردم و سلامت و سعادت خود را در دنیا و آخرت به دست آوریم.
نصرالله گفت: آمریکا برده‌‌هایی دارد. اشغالگران نفت و پول و گاز با برده‌ها تعامل می‌کنند. ما ولی‌فقیه داریم و با ولایت فقیه آقایی می‌کنیم... ما یاوران حسین(ع) هستیم؛ همان کسی که گفت؛ «نه، والله نمی‌مانم که برده باشم و مانند برده‌ها فرار نمی‌کنم».
نصرالله افزود: ما فرزندان حسین(ع) هستیم و به آمریکا و اسرائيل و آل سعود می‌گوییم که با دست خودمان کاری نمی‌کنیم که ذلیلانه با ما رفتار کنید. ما فرزندان و مردان جهاد و مقاومت هستیم.
دبیرکل حزب‌الله خطاب به سیاسیون لبنانی‌ها گفت: مذاکرات هسته‌ای تمام و توافق حاصل شد؛ اما چه چیز عوض شد؟ آیا ایران ما را فروخت ]همانطور که قبلا ادعا می‌کردید[؟ هرگز. امام خامنه‌ای و ایرانی‌ها شریف‌تر از آن هستند که برای مصلحتی ایرانی در اینجا یا آنجا، دوست یا متحد خود را بفروشند، بلکه حتی منافعشان را نیز فدا می‌کنند.
وی افزود: منتظر شدید که سوریه نیز سقوط کند و شما بر لبنان حاکم شوید. خب ببینید، این سوریه است که 5 سال مقاومت کرد و سقوط نکرد و نخواهد کرد و شما از این فرصتی که هر روز از شما دورتر می‌شود، نمی‌توانید استفاده کنید.
سیدحسن نصرالله همچنین تاکید کرد که از گروه‌های سیاسی لبنان می‌خواهم که منتظر تحولات خارجی و منطقه نمانند و سریع‌تر مشکل انتخاب رئیس‌جمهور را خودشان حل کنند.
سیدحسن نصرالله در پایان سخنان خود بار دیگر با امام حسین(ع) تجدید بیعت کرد و گفت :امام حسین(ع) به ما یاد داد که تکلیف خود را روشن کنیم و در مقابل هر طغیانگر و مستکبری که به اسلام و مقدسات ما تجاوز می‌کند ایستادگی کنیم.
وی افزود، خون بر شمشیر پیروز است و پاسخ ما به تهدیدهای دشمن صهیونیستی و دشمن استکباری «هیهات منا الذله» است.