kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

مجوز کمیسیون تلفیق به دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال ۹۳

کمیسیون تلفیق در جلسه یکشنبه خود با در نظر گرفتن بودجه مشخص برای اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها در سال ۹۳، به دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده مجوز داد.
کمیسیون تلفیق در جلسه یکشنبه خود با در نظر گرفتن بودجه مشخص برای اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها در سال ۹۳، به دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده مجوز داد.
اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کل کشور با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: در جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون، ۵۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، کل منابع برای اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها به مدت یک سال در سال ۹۳، تعیین شد.
وی افزود: از این ۵۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل افزایش قیمت نان و برق تامین خواهد شد و مابقی هم از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین خواهد شد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده در گفت‌وگو با تسنیم، تصریح کرد: طبق این مصوبه کمیسیون، مبلغ مصوب شده برای اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها در سال ۹۳ است و طبق آن دولت می‌تواند فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها را در سال آینده با میزان افزایشی قیمت‌ حامل‌‌ها که خودش درباره آن تصمیم‌گیر است، اجرا کند.
همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به ایرادات اعاده شده در مورد لایحه بودجه 93 از سوی شورای نگهبان گفت: روز یکشنبه جلسه با حضور نمایندگان دولت از جمله وزیر اقتصاد و معاونین رئیس‌جمهور و هم چنین نماینده شورای نگهبان تشکیل شد.
 وی ادامه داد: تصمیماتی که تا به حال اتخاذ شده به صورت کلی راجع به ایراداتی است که شورای نگهبان در مورد اصل 53 گرفته بود بدین صورت که هر جا که گردش مالی خزانه در متن ذکر نشده اصلاح شده و این گردش مالی انجام شود.
 عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در این جلسه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
 وی افزود: با مصوبه کمیسیون تلفیق قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌‌ها در اختیار دولت قرار گرفت.
حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: براین اساس جمله «قیمت خوراک پتروشیمی‌‌ها نباید کمتر از 15 سنت باشد» از متن لایحه بودجه 93 حذف شد که با این توصیف دولت می‌تواند قیمت خوراک پتروشیمی‌‌ها را کمتر از 15 سنت نیز تعیین کند.
همچنین غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مصوبات جلسه کمیسیون متبوعش اظهار داشت: شورای نگهبان 19 مورد ایراد به مصوبات مجلس در لایحه بودجه 93 گرفته که فقط یکی از آن‌ها 20 بند دارد.
وی افزود: با توجه به حجم ایرادات پیش‌بینی می‌شود جلسه کمیسیون تلفیق به صورت سه‌شیفته برگزار شود، همچنین احتمال دارد رفع ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق در یک روز به اتمام نرسد احتمال دارد جلسه علنی مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان به هفته آینده موکول شود.