kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
آملی لاریجانی:

قرآن باید در متن زندگی گنجانده شود

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه قرآن عوالم متفاوتی دارد، گفت: وظیفه ماست تا قرآن را در همه امور روزمره زندگی‌مان جاری و ساری کنیم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه قرآن عوالم متفاوتی دارد، گفت: وظیفه ماست تا قرآن را در همه امور روزمره زندگی‌مان جاری و ساری کنیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بعدازظهر دیروز در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن دستگاه قضایی کشور افزود: برگزاری چنین مسابقات قرآنی آثار و تبعات مثبتی در دستگاه قضایی به جا می‌گذارد.
وی افزود: قرآن یکی از خوان‌های نعمت الهی و معرفت‌الله است که گسترده شده و عالمیان بر سر آن نشسته‌اند.
وی گفت: قرآن برای خودش عوالم متعددی دارد که یکی از این عوالم الفاظ و اصوات است.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: عرب زمان پیامبر که خودش زبان عربی را  ادا می‌کرده از قرآن شیرینی و حلاوت خاصی را برداشت کرده است.
 به گزارش فارس، وی تصریح کرد: یکی دیگر از عوالم قرآن عالم معنا است که نازل من‌عندالله است به گونه‌ای که معانی این آیات همچون بحری است که قعر آن درک نشدنی
 است.
آملی لاریجانی گفت: یکی از خصوصیات قرآن این است که معانی آن در هر بار تحول متفاوت شده و پنجره جدیدی پیش روی انسان می‌گشاید.
وی گفت: برای مثال در سوره حمد به این نکته اشاره می‌شود که خداوندا ما را به راه راست هدایت کن و جالب اینجاست که در آیه‌ای دیگر صراط مستقیم معنی شده و به این ترتیب با کنار هم گذاشتن این دو آیه می‌توانیم تدبیر درستی در آیات قرآن داشته باشیم.
آملی لاریجانی به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در روایت می‌فرماید ما میراث‌دار قرآن هستیم قرآنی که اگر به کوه‌ها نازل شود آنها را مانند سیل خروشان می‌کند و با آن می‌توان مرده را زنده کرد.
آملی لاریجانی گفت: متأسفانه ما امروز فراموش کرده‌ایم که قرآن وسیله ترقی ما است و با این قرآن می‌توان به درجات رفیع رسید.
رئیس قوه قضائیه به فواید تدبر و تعقل در قرآن اشاره کرد و گفت: باید قرآن در متن زندگی ما گنجانده شده و سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.