kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸

کوتاه از ایران

بازگشت به زادگاه
قزوین - فارس: پیکر یک شهید دوران دفاع مقدس پس از 30 سال به زادگاهش شهرستان تاکستان در استان قزوین بازگشت.
هویت این شهید از طریق پلاکی که همراه پیکر او بود، شناسایی شد.
شهید داوود فرجی فرزند حجت‌الله متولد 1341 در استان قزوین بود که در سال 1362 طی عملیات خیبر به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید 21 ساله طی عملیات اخیر تفحص از سوی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه جزیره مجنون کشف شد.

طرح تقسیمات کشوری در مجلس

بوشهر - ایرنا: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مدون تقسیمات کشوری در مجلس در دست پیگیری است که در صورت تصویب، اجرای آن در نقاط شهری و روستایی کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد افزود: نظر دولت یازدهم در مورد تقسیمات کشوری، توقف هرگونه تقسیمات تا زمان تدوین آیین‌نامه جدید است.
وی ادامه داد: دولت در این ارتباط وزیر کشور را مکلف کرده که برای اجرای بهتر، مناسب‌تر و قانونی‌تر این امر، طرح و آیین‌نامه‌ای تدوین کند که این موضوع در دست اجرا و تکمیل است.

افزایش بودجه سلامت

رشت - ایرنا: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه سلامت گفت: بودجه این حوزه برای سال 93 به مقدار 24 درصد نسبت به سال 92 افزایش یافته است.
وی افزود: حوزه سلامت در مجموع 21 فصل بودجه، جایگاه چهارم را دارد و 25 هزار میلیارد تومان در سال 93 به این حوزه اختصاص داده شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجموع اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز 27 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال 92 به مقدار 21 درصد افزایش یافته است.

کاهش درآمد شهرداری‌ها

قزوین - باشگاه خبرنگاران: رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: با توجه به فقدان درآمدهای پایدار شهرداری‌ها اخذ درآمدها در حال افول است و این امکان که شهرداری‌ها در سال آینده با مشکل مواجه شوند بسیار است. مهدی چمران گفت: امید است دولت جدید همکاری نزدیکی با شوراها داشته باشد.
وی با بیان اینکه حرکت جمعیت روستاها به شهرها موجب بروز انواع مشکلات سیاسی اقتصادی، نابسامانی و ناهنجاری‌های اجتماعی است، تصریح کرد: در این بین باید به شورای روستاها توجه بیشتری شود و استانداران، فرمانداران و بخشداران در ارتقای جایگاه شورای روستاها همت بیشتری از خود نشان دهند.

کشف منبع هیدرات‌های گازی

ساری - واحد مرکزی خبر: منبع غنی هیدرات‌های گازی در دریای خزر کشف شد. رئیس مرکز زمین‌شناسی منطقه کاسپین خزری گفت: این منابع با مطالعات زمین‌شناسی در دریای خزر در قالب نقشه‌های یک در 100  هزار شناسایی شد. قنبرزاده افزود: هیدرات‌های عظیم گازی دریای خزر سوخت پاکی است که هنوز نتوانسته‌ایم از آن بهره‌برداری کنیم.

اختصاص اعتبار به شهرهای کوچک
رشت - باشگاه خبرنگاران: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد از درآمد حاصل از دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کشور به شهرداری‌های شهرهای کمتر از 50 هزار نفر اختصاص داده می‌شود. مهرداد بائوج لاهوتی افزود: بر اساس قانون بودجه 93 این مبلغ بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها توزیع خواهد شد.