kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸

باند قاچاق گوشی تلفن همراه در شیراز متلاشی شد

یک باند قاچاق گوشی تلفن همراه که در ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس فعالیت داشت در شیراز متلاشی شد و 11 نفر از اعضای آن شناسایی و دستگیر شدند.

یک باند قاچاق گوشی تلفن همراه که در ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس فعالیت داشت در شیراز متلاشی شد و 11 نفر از اعضای آن شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا از شیراز، اعضای این باند به صورت سازمان‌یافته در شهرهای بندرعباس، تهران، اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز فعالیت می‌کردند.محموله قاچاق کشف شده از اعضای این باند حاوی بیش از 5 هزار گوشی تلفن همراه و تبلت به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال بود که در 9 خودروی سواری جاسازی شده بود.
این محموله از دوبی امارات بارگیری و پس از گذشتن از برخی شهرهای جنوبی کشور و استان فارس (لارستان) وارد شیراز شده و قرار بود پس از بسته‌بندی‌های لازم به سایر نقاط کشور ارسال شود.
سرکرده این باند قاچاق گوشی تلفن همراه، با بسته‌بندی‌های به ظاهر قانونی شهر شیراز را مرکز بارانداز محموله‌های خود قرار داده بود.
این باند سازمان‌یافته در انبارها و مراکز متعدد و متنوعی که در شیراز در اختیار داشتند پس از جایگزین کردن قطعات چینی (باتری و شارژر و...) به جای قطعات اصلی در گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها و الصاق برچسب تقلبی «شبنم» به آن شکل قانونی می‌داد و آن را به بازار استان فارس و سایر نقاط کشور ارسال می‌کرد.
اعضای باند یاد شده این‌گونه کارها را در کوتاه‌ترین زمان و با استفاده از شبکه گسترده نیروی انسانی که در اختیار داشتند، انجام می‌دادند و محموله‌های قاچاق تلفن همراه این باند به صورت دریایی از خارج کشور و به صورت زمینی در داخل کشور ترانزیت می‌شد.