kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

مالکی نقش عشایر عراق را در سرکوب تروریست‌ها ستود

نخست‌وزیر عراق نقش عشایر عراق در سرکوب تروریست‌های «داعش» را ستود.
نخست‌وزیر عراق نقش عشایر عراق در سرکوب تروریست‌های «داعش» را ستود.
به گزارش خبرگزاری مهر، «نوری مالکی» که به «رمادی» مرکز استان «الانبار» رفته بود، با سران قبایل و عشایر این استان دیدار کرد. وی در این دیدار خطاب به آنها گفت: نیروهای امنیتی با کمک جوانان قبایل توانستند بر عوامل گروه تروریستی داعش پیروز شوند. مالکی ضمن قدردانی از قبایل و عشایر افزود: به همه مطالبات مردم رمادی پاسخ داده خواهد شد، به ویژه آن دسته از مطالباتی که به دولت مربوط می‌شود. وی افزود: برای بازسازی استان الانبار بودجه خاصی اختصاص داده می‌شود. مالکی ادامه داد: کسانی که خواستار خروج ارتش از استان الانبار هستند، اهداف دیگری را در این استان دنبال می‌کنند.
ارتش عراق از اول دی ماه عملیاتی را علیه تروریست‌های داعش در الانبار آغاز کرده است. هم اکنون همه مناطق شهری و بیابانی این استان از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است و فقط تروریست‌های داعش در شهر فلوجه حضور دارند.
مبلغی را که مالکی برای بازسازی الانبار در نظر گرفته، 83/3 میلیون دلار است.
مالکی یک بار دیگر برخی کشورهای عربی را به دخالت در امور داخلی عراق متهم و اعلام کرد این کشورها با حمایت‌های خود از تروریسم در تلاشند تا امنیت و استقرار عراق را بر هم زنند.
آخرین عملیات ارتش در الانبار که طی روزهای اخیر صورت گرفت، مرگ 40 شبه نظامی داعش را در مناطق شرقی شهر رمادی در پی داشت و یک کاروان حمل سلاح متعلق به این گروه تروریستی نیز به دست نیروهای ارتش در مناطق مرزی نزدیک به سوریه منهدم شد. اما تروریست‌ها در خارج از استان الانبار دیروز حملاتی را انجام دادند، تروریست‌ها در جنوب شهر موصل با انفجار بمب، یک پل را تخریب کردند. در این انفجار دو غیرنظامی شهید و سه تن دیگر مجروح شدند. هشت نیروی پلیس و ارتش نیز طی دو حمله جداگانه تروریست‌های مسلح در غرب شهر «تکریت» به شهادت رسیدند. یک عضو داعش نیز با انجام عملیات انتحاری در جنوب کرکوک، جان پنج پلیس را گرفت.