kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران:

واگذاری خارج از مناقصه میادین نفت و گاز به خارجی‌ها غیرقانونی است

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران گفت: میادین نفت و گاز باید در فرآیند مناقصه به شرکت‌های خارجی واگذار شود، بنابراین انجام هرگونه مذاکره، خارج از این فرآیند غیرقانونی است.

علی کاردر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه میادین نفتی و گازی باید در فرآیند مناقصه به شرکت‌های خارجی واگذار شود،‌ اظهار کرد: انجام هرگونه مذاکره خارج از این فرآیند غیرقانونی است.
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: هنوز قراردادهای جدید ایران موسوم به IPT رونمایی نشده است، بنابراین مشخص نیست که چگونه اعلام شده بر مبنای این قرارداد توسعه دو میدان هیدروکربوری ایران قرار است به شرکت بی‌پی انگلیس واگذار شود.
کاردر تصریح کرد: فرآیند واگذاری میادین نفتی و گازی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد و قانون به طور شفاف اعلام کرده است که باید واگذاری‌ها بر اساس مناقصه باشد.وی ادامه داد: پس از رونمایی از قراردادهای جدید فرآیند واگذاری‌ها بر اساس قانون آغاز می‌شود به همین دلیل تاکنون هیچ مذاکره و یا قولی به شرکت‌های خارجی داده نشده و قطعا شرکت‌های خارجی باید برای توسعه میادین با یکدیگر رقابت کنند.
یکی از رسانه‌ها دیروز اعلام کرد مذاکره‌ای بین مسئولان شرکت بی‌پی و امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت در خصوص واگذاری دو میدان صورت گرفته و قرار است توسعه دو میدان به این شرکت واگذار شود.