kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

واکنش بسیج دانشجویی 5 دانشگاه به اظهارات روحانی در نشست با مدیران تجاری آمریکا

دنبال کردن صرفا کار اقتصادی آمریکایی‌ها در ایران خیال باطل است


بسیج دانشجویی 5 دانشگاه تهران نوشتند: زهی خیال باطل است که گمان کنیم آمریکایی‌ها فقط دنبال کار اقتصادی در ایران هستند و هدفی در راستای نفوذ ندارند.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق(ع)، صنعتی شریف، علم و صنعت، علامه طباطبایی و خواجه نصیر در نامه‌ای به اظهارات رئیس‌جمهور در نشست با مدیران شرکت‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا واکنش نشان دادند. در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: اخیرا جنابعالی در دیدار با مدیران شرکت‌های تجاری و صنعتی آمریکا از حضور شرکت‌های آمریکایی در اقتصاد ایران سخن گفته و بیان داشته‌اید: هیچ منعی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در ایران قائل نیستیم.
در ادامه نامه تاکید شده است: اظهار نظر شما مبنی بر گسترش روابط اقتصادی با آمریکا چه قدر در چارچوب ادبیات اقتصاد مقاومتی جای می‌گیرد؟ مگر نه این است که اساس اقتصاد مقاومتی نفی سلطه‌ اقتصادی بیگانه است؟ زهی خیال باطل است که گمان کنیم آمریکایی‌ها فقط دنبال کار اقتصادی در ایران هستند و هدفی در راستای نفوذ اقتصادی در ایران ندارند. اگر قرار است روابط اقتصادی با آمریکا گسترش پیدا کند پس انتظار این را هم داشته باشید که چنان اقتصاد ایران به آمریکا وابسته شود که با اندک تحریمی اقتصاد ایران را به لبه‌ پرتگاه برسانند و آن وقت دولتمردان ما هر روز به فکر این باشند که با مذاکره کدام تحریم را بردارند.