kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۱۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

وجود 3 مدرسه افغان‌ها در استان سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از احداث یک مدرسه 12 کلاسه ویژه پناهندگان افغان و وجود دو مدرسه دیگر از استان خبر داد.


ابوالفضل دربانی گفت: پروژه احداث مدرسه با همکاری و اعتبارات تخصیصی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شهر سمنان در حال ساخت است و قرار است دانش‌آموزان افغان مقیم مهمانشهر مهاجران سمنان در آن مشغول تحصیل شوند.
وی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی این کمیساریای عالی به این پروژه آموزشی خبر داد و افزود: این پروژه قرار است تا دی ماه امسال آماده و تحویل آموزش و پرورش شود.
دربانی با بیان اینکه این مدرسه 12 کلاسه یک هزار و 137 متر مربع زیربنا دارد، تصریح کرد: این پروژه که دارای دیوارکشی و محوطه‌سازی بزرگ نیز هست،  به پناهندگان افغان و اتباع خارجی مستقر در مرکز استان اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: این مدرسه که نخستین مدرسه ساخته شده با همکاری سازمان ملل در استان است برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی طراحی و حدود 360 دانش‌آموز ظرفیت قانونی دارد.
دربانی از وجود سه مدرسه اختصاصی اتباع بیگانه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر سمنان، دو مدرسه دیگر در شهرستان‌های گرمسار و دامغان به دانش‌آموزان افغان اختصاص دارند.
وی با اشاره به جمعیت بالای دانش‌آموزان خارجی مقیم استان سمنان، یادآوری کرد: علاوه بر این مدارس سه‌گانه دانش‌آموزان اتباع بیگانه که عمدتا افغانی نیز هستند در مدارس مختلف شهرستان‌های مختلف استان نیز در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند. ضمن اینکه تعدادی از آن‌ها نیز در مدارس روستایی ثبت‌نام کرده و تحصیل می‌کنند.