kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
رئيس اتحادیه بنکداران خبر داد

فروش برنج‌های خارجی در کیسه‌های ایرانی

رئیس اتحادیه بنکداران از جاسازی برنج‌های خارجی در کیسه‌های ایرانی از سوی برخی فروشندگان خبر داد.

محمد آقاطاهر درباره فروش برنج‌های خارجی به نام برنج ایرانی به ایسنا گفت: بعضا شاهدیم برخی از عرضه‌کنندگان و فروشندگان، برنج های خارجی را در کیسه‌های ایرانی جاسازی می‌کنند.
وی در عین حال بیان کرد: البته تخلفاتی که به ما گزارش می‌شود در کمیسیون رسیدگی به شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر موضوع حل نشد به تعزیرات و شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود، ولی در مورد فروش برنج‌های تقلبی موضوع به طور مستقیم به تعزیرات ارجاع داده می‌شود.
وی همچنین در مورد فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته یا کالاهایی مثل خرما که بعضا شاهدیم علی‌رغم اینکه ماه‌‌ها تا اتمام تاریخ مصرف آنها باقی مانده فاسد می‌شوند توضیح داد: کالاهابی که تاریخ مصرف آنها گذشته است باید تعویض شوند و خریداران باید به واحدهایی که کالای خود را خریداری کردند مراجعه کرده و جنس خود را تعویض کنند.
آقاطاهر ادامه داد: فاسد بودن خرما در زمانی که تاریخ مصرف آن به اتمام نرسیده به دلیل نحوه نامناسب نگهداری آن است، چون خرما باید در جای سرد و خنک نگهداری شود و با توجه به اینکه عده‌ای از فروشندگان در نگهداری آن بی‌دقتی می‌کنند شاهد ترش و فاسد شدن آن هستیم که خریداران در زمان مشاهده این قبیل موضوعات می‌توانند به واحد مربوطه مراجعه کرده و کالای خود را تعویض کنند.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین با بیان اینکه سود بنکداران سه درصد و واحدهای خرده‌فروشی 12 تا 20 درصد است، گفت: متاسفانه در برخی فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای شاهدیم برخی محصولات سلولزی که با عنوان تخفیف‌دار به فروش می‌رسد در اصل سود 50 درصدی نصیب عرضه‌کنندگان می‌کنند.
وی با بیان اینکه برخی فروشگاه های زنجیره‌ای و واحدهای فروش با عنوان تخفیف سعی در جلب نظر مشتری دارند اظهار داشت: به عنوان مثال ما دستمال کاغذی را به قیمت 980 تومان به واحدهای خرده‌فروشی می‌فروشیم، در حالی که قیمت مندرج روی آن 1800 تومان است و این کار منجر به سوءاستفاده عده‌ای می‌شود که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.